Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Montain Lion och Goggle drive dålig kombo?


snuttis68

Rekommendera Poster

Har ett litet problem som stör mig.

 

Min fru köpte nyligen en begagnad macbook (modellen utan minnekortsläsare), och installerat på den är Mountain Lion.

Av olika skäl vill hon inte uppgradera, så därför säker jag svar som rör den versionen främst om möjligt.

 

Datorn i sig fungerar bra förutom synkronisering med Google Drive.

Att installera och synkronisera programmet i sig var inget problem, men en skum sak sker varje gång hon loggar in på den.

 

På hennes gamla Windows 7 dator synkas gdrive automatiskt efter inloggning, men på macen måste hon godkänna synkning varje gång.

Har letat efter något sätt att ge gdrive permanenta rättigheter, men inget ännu så länge.

 

Finns det någon som har några tips på en lösning, eller får vi acceptera att göra synkning manuellt varje gång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den senaste versionen av gdriveklienten (Version 1.20.8672.3137). Den verkar fungera "out of the box". Kunde ej hitta några regler/undantag i OS Xs inbyggda brandvägg. Men jag kör Yosemite. 

 

Prova att avinstallera driveklienten. Sedan reparerar du i skivbehörigheterna i skivverktyget och installerar den senaste gdriveklienten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den senaste versionen av gdriveklienten (Version 1.20.8672.3137). Den verkar fungera "out of the box". Kunde ej hitta några regler/undantag i OS Xs inbyggda brandvägg. Men jag kör Yosemite. 

 

Prova att avinstallera driveklienten. Sedan reparerar du i skivbehörigheterna i skivverktyget och installerar den senaste gdriveklienten. 

Avinstallerade gdrive och körde skivverktyget men den hittade inga fel.

Laddade ned gdrive från google på nytt, drog in den i program och startade programmet.

Samma fråga om "ge gdrive rättigheter" kommer upp ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina inställningar ser ut som i den bifogade skärmdumpen

 

Sedan kan du prova att lägga till gdrive manuellt i brandväggen och markera den grön..

 

post-56915-0-37916000-1429638217_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina inställningar ser ut som i den bifogade skärmdumpen

 

Sedan kan du prova att lägga till gdrive manuellt i brandväggen och markera den grön..

Har exakt samma inställningar förutom att alla tre rutorna på gdrive är förbockade, och att brandväggen inte är på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en python 2.7 app.  Kolla rättigheterna på filen och försök lägga till den i brandväggen. Om det inte funkar, uppgradera till senaste OS X. Det är gratis. 

 

 

post-56915-0-54718300-1429639686_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en python 2.7 app.  Kolla rättigheterna på filen och försök lägga till den i brandväggen. Om det inte funkar, uppgradera till senaste OS X. Det är gratis. 

Aktiverade brandväggen och la till gdrive.app som godkänt program, men ingen skillnad. Samma fråga om att godkänna genom att trycka på symbolen och sedan trycka på "uppdatera gdrive" kommer upp ändå.

Lite novis på mac, så hur ser jag rättigheterna på filen?

Hon vill inte uppdaera till Yosemite ännu pga. en del wifi-buggar den har just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälpte inget av tipsen.

Verkar som att Mountain Lion och gdrive inte riktigt tycker om varandra,och det är senaste versionen (1.20.8672.3137) hon kör med.

 

Får väl "bita i det sura äpplet" och antingen leva med det eller uppgradera till Yosemite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...