Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var finns Google Drive?


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Jag försöker spara en fil på Google Drive med Spara som  men hittar inte GD i rullgardinsmenyn.

I utforskaren finns den under begreppet Favoriter. Men det är jag inte hjälpt av. Har någon ett förslag?

/hans peter

post-48687-0-75948400-1428642397.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Dropbox som fungerar på det sättet (vad jag har provat).

 

För att spara i Google Drive måste du först spara på datorn och sedan ladda upp i Google Drive.

Logga in på Google drive, välj Överför filer i rullgardinsmenys på Min enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Dropbox som fungerar på det sättet (vad jag har provat).

 

För att spara i Google Drive måste du först spara på datorn och sedan ladda upp i Google Drive.

Logga in på Google drive, välj Överför filer i rullgardinsmenys på Min enhet.

 

Nja, jag har GD på samma sätt som DropBox. (W7 dock.)

Syns ingen ikon i systemfältet?

 

https://tools.google.com/dlpage/drive

 

Tillägg: Eller gå via startmenyn (om sådan finns) välj Google Drive - öppnar mappen.

(som jag har ändrat sökväg till för att inte ligga i min profil)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skall vara så knöligt kan Google Drive dra... Då får det bli OneDrive.

Håller helt med om Mikael63:s devis:

Varför måste människan anpassa sig efter tekniken - i stället för tvärtom?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChromaWoods

Om det skall vara så knöligt kan Google Drive dra... Då får det bli OneDrive.

Håller helt med om Mikael63:s devis:

Varför måste människan anpassa sig efter tekniken - i stället för tvärtom?

/hans peter

 

Har du minst Windows 8.1 så är OneDrive förinstallerat. Har du något annat så blir det ju samma sak som att välja Google Drive eller Dropbox, dvs installera programvara. Har du XP så är inte OneDrive supporterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla! Om man vill öppna filer i OneDrive på mobilen behöver man också installera Office-appen där. Efter att ha konstaterat att en doc-fil inte gick  att öppna där och att det var fel storlek på en del kolumnbreddar i en xls-fil höll jag på att bryta ihop och återvände till Google Drive. Jag upptäckte då att den mapp i Utforskaren under begreppet Favoriter som jag hade ratat  tidigare var den Google Drive- mapp i vilken jag skulle placera mina filer. Slutet gott allting gott (fast något omständligare). 

/hans peter

P.S. Eftersom jag skriver i Windows 8 & 8.1- forumet trodde jag att det var klart att det var 8:an det handlade om.  ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.S. Eftersom jag skriver i Windows 8 & 8.1- forumet trodde jag att det var klart att det var 8:an det handlade om.  ;)

Ibland så frågar vi ändå, för säkerhets skull, inte alla som lägger tråden rätt nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChromaWoods

Ibland så frågar vi ändå, för säkerhets skull, inte alla som lägger tråden rätt nämligen.

 

Fast i det här fallet hade jag faktiskt inte koll på att frågan ställts i Win8-forumet. :D My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...