Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp pga olovlig tillgång till min emailadressuppgifter


Utsatt

Rekommendera Poster

Jag skulle bli oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig med följande. Igår har någon olovligen kommit åt min dator och gjort så att en av de Facebook grupper som jag tillhör inte finns när man googlar med den som sökterm på min dator. inte med Google och inte med IE. Jag tror att brottslingen/arna har lyckats få tillgång till mina uppgifter. Alla poster från gruppen har försvunnit och hur jag än försöker får jag bara veta att gruppen inte existerar. Jag tror att jag behöver skapa en ny emailadress med ett fingerat namn som inte går att spåra till mig. Skulle detta vara tillåtet och skulle det lösa problemet? Om det skulle lösa problemet hur skapar jag den, en outlook emailadtress, inte gmail? Vad måste jag göra i stället om det inte löser problemet? En annan i gruppen har inte problemet. När jag tittar på de grupper han tillhör ser jag bara 4 av de 5 han tillhör samt siffran 5 men har ser alla 5 grupper som han tillhör och siffran 5. När jag tittar på de grupper som jag tillhör -jag tillhör faktiskt 4- ser jag bara 3 och inte siffran 4 utan siffran 3. Det är fråga om en grupp som stöder ett av länderna som har havsgräns mot medelhavet.Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon fått tillgång till dina inloggningsuppgifter får du väl börja med att byta lösenord på ditt Facebook-konto. Sen kan du gå med i gruppen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och att du får tänka på att byta lösenord ofta.

 

Tyvärr är det fortfarande vanligt att folk byter sina lösenord alldeles för sällan, och har för dåliga lösenord också.

 

Bl.a Facebook är ju så stort och eftertraktat för obehöriga, så detta är ju viktigt med bra lösenord, och ofta byten.

 

Kanske dags att byta lösenord på alla ställen/mail  du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...