Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte ut på nätet på platta


marim

Rekommendera Poster

Vet inte om jag är i rätt forumdel.

 

Jag har en lenovo S6000 platta och jag har problem att komma ut på nätet med den när jag vill använda mobila uppkopplingen. Jag tror jag kommit på varför, men ändringarna sparas inte.

 

Det jag tror är felet att nätverks id går till danska telia. Jag har försökt lägga till ett nytt till svenska telia och jag har försökt ändra på nuvarande, men det sparas inte. Jag har även försökt ändra på prioritering på finska nätverks id så att det ska komma längst upp, men inte heller den ändringen sparas. 

 

Jag har försökt hitta på nätet och jag har försökt hitta en vettig manual, men manualen ger ingen hjälp åtminstone inte den manual jag hittar.

 

Nån som förstod vad jag har för problem och har nåt förslag på hur jag ska göra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner mycket om ett problem jag hade med en iPad och smtp-servrar där inställningarna sparades om man INTE klickade på spara utan i stället bara använde Home.

 

Telia skriver på sin sida:

 

När du ändrat i dina inställningar för surf eller mms, tryck Spara.
(I vissa Samsung-telefoner kan du i detta moment behöva klicka på Meny istället för att spara)

 

Kan det vara så även för din Lenovo - att du ska använda Meny för att spara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Mikael. Jag läste ditt svar förut och provat lite olika varianter, men hittills utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om att jag varit i kontakt med lenovo och det är tydligen en bugg så det inte går att ändra där. 
 

Ska kontakta olika ställen och se om jag kan komma fram till nån lösning annars får jag skicka in plattan till lenovo så de får lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vad danska telia har för apn nummer/uppgifter. Tänkte prova om det ev går att komma runt problemet genom att lägga till de uppgifterna i plattan. 

 

Svenska telia uppgifter ser ut som på bilden. 

post-134005-0-83194400-1428001665_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mariim, tråden i inlägg #5 är ihopslagen med denna, handlar om samma sak.

 

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mikael jag var inne på danska telia och letade, men hittade inte själv då jag fick hålla på och översätta orden. Får se om jag testar redan inatt eller om det blir imorgon.

 

Laso helt ok, jag var osäker på om jag skulle lägga det i samma. För även om det rör samma platta så kan man se det som två olika saker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte få in det danska heller. 

 

Så nu har jag kontaktat stället där jag köpte plattan, får se vad dom säger. I och med att det är påsk så får jag ju vänta några extra dagar, men förhoppningsvis får jag svar nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Skriva vad som verkar vara lösningen. (vilket jag kom på själv)

 

Och det gäller apn uppgifterna. På min platta kan man tydligen skriva in det på två olika sätt. Med eller utan proxy och port.

 

På min platta så var apn inskrivna med proxy och port ifyllda och enligt telia är det de korrekta.
Kollade mer på nätet efter jag kontaktat inköpsställe och hittade att man på vissa mobilenheter inte fyller i de uppgifterna. Så jag provade att skapa nytt apn utan de två och då kommer jag ut på nätet. Det har nu funkat runt 2 veckor så problemet är löst.

 

Har ändrat rubriken så kanske passar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...