Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Taggig risbuske till Telia!


Gäst Rust

Rekommendera Poster

Jag ger ett helt gigantiskt omfång med taggiga risbuskar till Telia och deras nedsläckning av TV-kanalerna från SBS, såsom Kanal5, TV9, TV11, Discovery och Eurosport 1 och 2. 

"Fattiga" Telia kommer inte överens om avtalet med SBS och förhandlingarna är dessutom helt avslutade. Man har lagt in ersättningskanaler som är för mig kvailificerad dynga.

KVAILIFICERAD DYNGA!!!!!! 

 

Men högdjuren i toppen av Telias ledning roffar åt sig miljoner hit och dit. Telias ledning är också KVALIFICERAD DYNGA!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Håller fullständigt med även om det inte drabbar mig personligen.   :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

Tecknat avtal borde gälla...de har dock garanterat det här scenariot i det finstilta men lagt bud ligger som sagt.

Kommer kräva någon bättre kompensation av principskäl.




Jag ser väl på sin höjd Discovery, och lite TopGear på 9an
men å andra sidan  ska detta sluta sändas nu.

Discovery betraktar jag inte längre som seriös fortbildningstv. Det har ju blivit rena rama  CartonNetwork för vuxna med tillgjorda  "reality"  program av all diverse skit som tänkas kan.
manus-styrd trams om bilmekar, oljegrävare å fan vet allt.




Den vuxna människa som saknar kanal5  borde spärras in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte försvara, bara kommentera lite.

Vi vet ju inte exakt hela sanningen om varför förhandlingarna sprack?

Vi ska också komma ihåg att det pågår en annan förhandling om en försäljning av SBS samtidigt.

 

Detta kan haft inverkan på förhandlingen.

 

Sen att dom har dålig smak att stoppa in ersättning som många redan har i sina pkt , kan hålla med om att det inte var så lyckat.

Det är ju bara att hoppas på att det löser sig framöver.

 

Har inte själv detta,har haft, men det är en annan historia, varför jag tog bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

 

Tecknat avtal borde gälla...de har dock garanterat det här scenariot i det finstilta men lagt bud ligger som sagt.

 

Kommer kräva någon bättre kompensation av principskäl.

 

 

 

Jag ser väl på sin höjd Discovery, och lite TopGear på 9an

men å andra sidan  ska detta sluta sändas nu.

 

Discovery betraktar jag inte längre som seriös fortbildningstv. Det har ju blivit rena rama  CartonNetwork för vuxna med tillgjorda  "reality"  program av all diverse skit som tänkas kan.

manus-styrd trams om bilmekar, oljegrävare å fan vet allt.

 

 

 

 

Den vuxna människa som saknar kanal5  borde spärras in.

 

 

 

"Den vuxna människa som saknar kanal5  borde spärras in."

 

Ja, då kan jag gå rätt i fängelse utan att passera gå. Kanal5 saknas nämligen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Den vuxna människa som saknar kanal5  borde spärras in."

 

Ja, då kan jag gå rätt i fängelse utan att passera gå. Kanal5 saknas nämligen här.

Haha  ;)

 

Som jag säger, är likadant drabbad men ändå...man får generalisera. 

 

 

Kanal5 har i princip    b a r a     Såpor/Fake/Realityprogram som vänder sig till 18 åringar och därimellan reklam i mängder. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag vet inte, eftersom jag inte är helt insatt i detta tydligen komplexa problem, men för mig verkar det som Telia tagit ställning, satt ned foten mot SBS Discoverys.

 

I den lekmannasyn jag har i detta fallet, så kan jag tycka att Telia har gjort helt rätt, tyvärr på bekostnad av deras kunder och det är naturligtvis trist. Men vilka valmöjligheter fanns det då, någon som är insatt i förhandlingarna i detalj och som vet?

 

Jag har egentligen svårt att förstå varför just Telia skall hängas ut för detta, bara för att dom är stora?

Eller handlar det mer om att det berör så pass många tevetittare (c:a 700 000) att deras favoritprogram inte kan ses?

Och genast hakar all tidningspress på och nästan kräver huvuden av Telia, intervjuar folk  på gatan som inte kan se på "Arga snickaren"..??

 

Motparten i det här fallet tycker jag verkligen också förtjänar kritik, kanske mest av dom två, eller anser ni att det är helt ok att bara ändra kanalpaketet hur som helst och sedan låta Telia som leverantör bara betala detta - i slutänden är det ju deras kunder - vi konsumenter som skall stå för kalaset.

 

Men klart ägarna vill ju ha in mer pengar, ju fler kanaler, ju mer annonsintäkter osv.

 

SBS Discovery TV AB ägs av Sbs Discovery Media Sweden ett holdingbolag som ej är börsnoterat http://www.largestcompanies.se/foretag/SBS-Discovery-TV-AB-21155

 

DM - Så mycket backar SBS Discovery efter bråket med Telia

 

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...