LÖST Hur får jag bort skrivskyddet på en WD10EVSA hårddisk?
Startad av
ElementCraft, i Hårddiskar & Lagringsmedia
-
Liknande Innehåll
-
Av KennethT
Laddade en USB sticka och fick felmeddelande att den inte kunde läsas. Ville jag reparera frågade Windows käckt? Ja, det kunde ju vara bra. Valde detta. När detta vara klart och jag skulle öppna stickan har den ingen info, inga filer. Men, den har en datavolym på 400 Mb... Flera diskkontroller visar att disken är felfri. Inte så imponerad. Tyvärr kan jag ha några filer som inte finns på annat ställe varför en formatering inte är önskvärd.
Tips någon?
-
Av Hanssnah
Hej! Hur återställer jag en Xiaomi Redme 6A till fabriksinställning? Den ber om lösenord vilket jag aldrig lagt in! Tacksam för hjälp!
-
Av Torgny
Efter en uppdatering läser inte datorn in något operativsystem. Jag har tidigare skapat en återställningspartion på ett USB-minne men använder jag den så går ju alla mina filer förlorade. Jag tänkte därför köpa en ny hårddisk och ett nytt operativsystem, ta ut den gamla disken och läsa den i en annan dator för att rädda mina filer. Kommer det att vara något problem att ansluta den disken till en annan dator, tänker på att den ju inhåller ett operativsystem, visseligen inte fungerande men ändå.
Hoppas någon kunnigare än jag vet.
Torgny
-
Av eken81
Jag har en dator med windows 10 på där lösenordet glömts bort. Kontot skapades inte av mig och när jag ska försöka skriva in e-postadressen så syns det tydligt att denna inte är riktig (Hur Windows godkänt denna utan att skicka ett bekräftelsemail med en länk man måste klicka på, vet i tusan.) . Den inskrivna domänen är en felstavning av Outlook.
Jag lär behöva återställa datorn helt. Har hittat en sida där Microsoft beskriver hur man återställer. Vet inte säkert vilken version av Windows 10 det är, så får väl testa mig fram.
Min fråga, kan jag göra något för att slippa återställning? Om jag måste återställa, vet ni något som jag måste/bör tänka på?
-
Av Krusbär
Min externa hårddisk (Seagate) har fungerat utan problem i ett par år. Den har en grön kontrollampa som lyser när strömmen slås på och slocknar när hårddisken går i viloläge eller strömmen bryts.
Idag Idag tänds inte lampan när strömmen slås på. Eller rättare sagt: lampan glimmar till ett kort ögonblick men slocknar igen. Och hårddisken är död. Jag har testat med ett annat nätaggregat med samma resultat så felet tycks inte ligga där.
Vad ska jag tro: har själva hårddisken kraschat eller är det "bara" någon form av strömförsörjningsfel? Har det någon betydelse att kontrollampan glimmar till när strömmen slås på?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning