Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows, Hyper-V och virtuella system?

.M

Rekommendera Poster

Jag har Windows 8.1 Pro på min dator. Jag har en Core i7 cpu. Så kommer det räcka med att jag installerar Hyper-V i Windows och så kan jag börja köra flera virtuella operativsystem? Måste jag partitionera om hårddisken eller fungerar det att köra ifrån vhd-filer?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 8.1 Pro på min dator. Jag har en Core i7 cpu. Så kommer det räcka med att jag installerar Hyper-V i Windows och så kan jag börja köra flera virtuella operativsystem? Måste jag partitionera om hårddisken eller fungerar det att köra ifrån vhd-filer?

Ja, det kommer fungera, Hyper-V är ju en ersättning för VirtualPC som finns i Windows 7, skillnaden är dock att modulen XP-Mode för att köra XP, är borttaget.

Antar att du vet hur aktiveringen går till?

1. Gå in i  Program och funktioner.

2. Klicka på Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner.

3. Markera Hyper‑V, klicka OK.

4. Starta om datorn.

Länk till inlägg

Jag har fått Windows 10 att fungera i Hyper-V. Dock erkänner den inte något nätverk. Måste jag göra något speciellt för det? Jag har både med sladd och wiffi i datorn. Men Hyper-V verkar inte erkänna något av dem.

Länk till inlägg

Jag har fått Windows 10 att fungera i Hyper-V. Dock erkänner den inte något nätverk. Måste jag göra något speciellt för det? Jag har både med sladd och wiffi i datorn. Men Hyper-V verkar inte erkänna något av dem.

Kan denna guide hjälpa dig något tro?

Guiden körs för Windows 8 dock.

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1190329-guide-virtualisera-med-windows-8-hyper-v-guide-att-komma-igang/

Länk till inlägg
Måste jag göra något speciellt för det? 

Kolla i enhetshanteraren att du har både WiFi och Ethernet installerade...

ett state-of-mind

ah ok  ;)

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...