Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows, Hyper-V och virtuella system?


.M

Rekommendera Poster

Jag har Windows 8.1 Pro på min dator. Jag har en Core i7 cpu. Så kommer det räcka med att jag installerar Hyper-V i Windows och så kan jag börja köra flera virtuella operativsystem? Måste jag partitionera om hårddisken eller fungerar det att köra ifrån vhd-filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde funka utan att partitionera annars är ju poängen borta sas - vhd filen funkar ju som en partition ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För stormuffin är inte ett namn det är ett state-of-mind som bara mycket speciella individer uppnår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 8.1 Pro på min dator. Jag har en Core i7 cpu. Så kommer det räcka med att jag installerar Hyper-V i Windows och så kan jag börja köra flera virtuella operativsystem? Måste jag partitionera om hårddisken eller fungerar det att köra ifrån vhd-filer?

 

Ja, det kommer fungera, Hyper-V är ju en ersättning för VirtualPC som finns i Windows 7, skillnaden är dock att modulen XP-Mode för att köra XP, är borttaget.

 

Antar att du vet hur aktiveringen går till?

  1. Gå in i  Program och funktioner.

  2. Klicka på Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner.

  3. Markera Hyper‑V, klicka OK.

  4. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått Windows 10 att fungera i Hyper-V. Dock erkänner den inte något nätverk. Måste jag göra något speciellt för det? Jag har både med sladd och wiffi i datorn. Men Hyper-V verkar inte erkänna något av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått Windows 10 att fungera i Hyper-V. Dock erkänner den inte något nätverk. Måste jag göra något speciellt för det? Jag har både med sladd och wiffi i datorn. Men Hyper-V verkar inte erkänna något av dem.

 

Kan denna guide hjälpa dig något tro?

Guiden körs för Windows 8 dock.

 

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1190329-guide-virtualisera-med-windows-8-hyper-v-guide-att-komma-igang/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag göra något speciellt för det? 

 

Kolla i enhetshanteraren att du har både WiFi och Ethernet installerade...

 

ett state-of-mind

 

ah ok  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...