Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netflix säkerhetscertifikat på HBO-sida.


Oasel

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag kan inte längre komma in på HBO Nordics hemsida via Chrome eller Firefox. Får detta meddelande: 

 

Anslutningen är inte privat
Det är möjligt att hackare försöker stjäla dina uppgifter från se.hbonordic.com (till exempel lösenord, meddelanden eller kreditkort).

 

Servern kunde inte bevisa att den är se.hbonordic.com eftersom dess säkerhetscertifikat kommer från cbp.nccp.netflix.com. Detta kan orsakas av en felaktig konfigurering eller att någon spärrar anslutningen.

 

Avast utfärdar certifikatet. 

 

Det jag vet at jag har ändrats sedan jag kunde gå in på sidan senast är diverse automatiska windowsuppdateringar för windows 8.1 och en installation av en trådlös skrivare. Men det kan ha hänt mer grejer. Jag har inte varit inne på sidan på länge på datorn som har problem. 

,

Vad sker och går det återställa den gamla fungerande ordningen på nåt sätt? 

 

Tack på förhand!

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du Avast som antivirusprogram?

Är det senaste versionen?

Se om problemet upphör om du avinstallerar Avast.

 

När jag kollar i min dator med Firefox så är HBO:s certifikat utfärdat av Comodo och Netflix av VeriSign, dvs inget av dem kommer från Avast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Ja jag hade Avast. Nu är det avinstallerat. Certifikatet på HBO-sidan utfärdas istället av VeriSign, och alltså fortfarande för Netflix. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Oasel!

 

Kan du bifoga en bild på certifikatet på HBO-sidan?

Vem som har utfärdat certifikatet spelar inte så stor roll, både Comodo och VeriSign är stora certifikatutfärdare. Det viktiga är att det är för rätt webbplats, dvs den man besöker.

 

Hur fungerar det i Internet Explorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Oasel!

 

Kan du bifoga en bild på certifikatet på HBO-sidan?

Vem som har utfärdat certifikatet spelar inte så stor roll, både Comodo och VeriSign är stora certifikatutfärdare. Det viktiga är att det är för rätt webbplats, dvs den man besöker.

 

Hur fungerar det i Internet Explorer?

 

Ja, det går ju till Netflix oavsett vem som utfärdar. Funkar inte i IE heller. Bifogar en bild på den allmäna info Chrome genererar. Utfärdarkommentar: https://d.symcb.com/rpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bifogar en bild genom att först klicka på knappen "Använd fullständig editor", följt av "Bläddra"-knappen och slutligen "Bifoga denna fil".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bifogar en bild genom att först klicka på knappen "Använd fullständig editor", följt av "Bläddra"-knappen och slutligen "Bifoga denna fil".

 

Trodde det var det jag gjorde... men glömde nog själva bifogandet. Nytt försök. 

post-43200-0-94677000-1426713433.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte din bild att hänga ihop med vad du skrev i inlägg 3.

Har du installerat Avast igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att radera certifikaten, det lär genereras nya när du besöker sidan igen.

 

vad gäller Avast så kan det programmets skydd inaktiveras temporärt vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte din bild att hänga ihop med vad du skrev i inlägg 3.

Har du installerat Avast igen?

 

Ja det gjorde jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt fungerar det igen utan att jag gjort nåt alls. Jag fick byta lösenord dock. Kan inte komma ihåg om jag ändrat det på någon annan dator och att det var ett gammalt som låg kvar ipå den här datorn (använder Lastpass autofill), men förhoppningsvis är det ingen som hackat... eller kan det vara problemet? Google varnade om det när certifikatfelet dök upp. 

 

De verkar ha ny design på HBO-sidan också. Kan krånglet ha berott på den sortens underhåll?  Svårt att svara på kanske... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...