Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iPhone4-uppkoppling till Windows-nätverk?


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej! Är det möjligt att ansluta en iPhone4 trådlöst till ett lokalt Windows-nätverk, så att den kan ingå i en Hemgrupp? Uppkopplingen till nätverket funkar och även till Internet, men jag kan inte hitta mobilen på min nätverkskarta. Kör Windows 8.1. med Telias modem/router Smart, där jag anslutit en USB-sticka, som jag vill komma åt på mobilen. En ytterligare dator ingår i närverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Tack! Ska kolla upp detta. Att jag över huvud taget frågar kommer sig av att mobilen inte syns under Nätverk i Windows men däremot i McAfee Internet Securitys motsvarande. Återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej, igen!

Länkarna ovan handlar huvudsakligen om att flytta filer mellan iPhone och PC, vilket jag klarar via usb. Min fråga gällde möjligheterna att ansluta mobilen till ett befintligt hemnätverk men det får väl bli olöst så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

FileBrowser can view, copy, move, upload, download, stream, and manage files between computers, servers, NAS drives and cloud storage in any direction.

Jag trodde du ville komma åt filer på "filserver" från din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag kan inte hitta mobilen på min nätverkskarta.

 

Man behöver ju inte kunna se mobilen från en dator för att kunna använda mobilen för att komma åt filer på USB i modemet/routern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

OK, Mikael63, men vad gör jag på mobilen för att hitta routern och USB-stickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Enklaste lösningen för mej kom efter det att jag upptäckt att Telias router var möjlig att konfigurera som en FTP-server. Med hjälp av en ftp-clientapp på mobilen fixade allt sig. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...