Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Språk på datorn


Erövrare

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag köpte en dator (ACCER) och vi installation så råkade jag av misstag, välja finska språket, så

nu kommer jag ingen vart, för all information är på finska, hur ska jag göra nu? så att jag kan få byta till svenska?

 

Tack! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din dator är utrustad med en återställningspartition så kan du kolla i dokumentationen om hur du återställer datorn. Då kommer du nog få gå igenom guiden igen och kunna välja rätt språk.

 

Annars kan man i Windows 8 (jag utgår ifrån att det är Windows 8 det gäller) installera language packs, som jag tror gör att du kan ändra till svenska till exempel. Men att guida igenom det på finska är nog inte det enklaste.

 

Jag tror om du trycker Win+W och skriver languages i listan så kommer den hitta rätt, för man ska få skriva på engelska även om man har finsk Windows tror jag. Men exakt vilket val du ska välja och hur du ska gå igenom appen för att installera språket är jag inte helt hundra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/add-language-keyboard beskriver hur du installerar ett språkpaket i Windows 8 och i Windows 8 Pro (det går alltså bra i båda).

 

Men nog tycker jag att du ska ominstallera Windows i stället för att undvika problem längre fram. Om det inte går att byta språk under ominstallationen med F10-tangenten så kontakta Acers support. De har säkert haft många kunder som råkat göra samma misstag förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...