Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknade drivisar för SM Bus och USB 3?


.M

Rekommendera Poster

Jag märkte nu att USB 3 portarna på min nya dator inte fungerar. Och enligt Device Manager så saknas drivisarna. Det saknas även drivisar för något som heter SM Bus Controller.

 

Jag försökte få Device Manager att söka efter drivisarna på Windows Update, men den hittade ingen. Jag är inte säker på vilket moderkort som sitter i datorn, men det finns inbyggt Intel HD4000 grafik så jag chansade på att Intels Driver Utility kunde hitta drivisar men den hittade inte heller några.

 

Så hur ska jag bära mig åt för att hitta dessa exotiska drivisar? Jag har skickat en fråga till supporten hos tillverkaren, men eftersom det är helg så räknar jag inte med att få svar på några dagar. Så jag tänkte att någon här säkert har ett bra förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright jag löste det själv. Jag laddade ned CPU-Z som berättade att det sitter ett Gigabyte H61N-USB3-B3 moderkort i datorn och jag plockade då drivisarna från Gigabytes hemsida och nu fungerar allt igen.

 

Även om jag av misstag råkade radera wifi-kortet så gör inte det så mycket då jag ändå kommer installera om allt från början nu när jag vet vilka drivisar jag förväntas använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...