Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop+extern skärm fungerade tidigare - men inte nu


superkuf

Rekommendera Poster

Jag har utan framgågn kämpat med detta problem under dagen, så jag tänkte vända mig till några andra.

 

Jag kopplar ibland ihop min laptop (Dell Inspiron 11Z och Win7) med en extern TFT-skräm. Eftersom laptopen bara har HDMI-utgång och skärmen bara har VGA-ingång använder jag en adapter med extern strömförsörjning.

 

Tidigare har jag utan problem kunnat koppla ihop dessa, men imorse var det omöjligt. Datorn kände av att något fanns i HDMI-anslutningen, men inte mer än så. Skärmen har sagt "ingen signal" under hela dagen.

 

Jag har gått igenom hela bildskärms-delen av kontrollpanelen, gått igenom enhetshanteraren för att upptäcka defekt hårdvara och hamrat på ctrl+F1 samt naturligtvis startat om datorn ett antal gånger. Jag har också försökt ansluta datorn till en platt-TV med samma brist på framgång, så det är knappast rent hårdvarufel på bildskärmen.

 

Det var väl någon månad sedan jag sist gjorde denna sammankoppling, och då gick det utan problem. Sedan dess har jag inte gjort några fysiska förändringar av datorn och inte heller installerat om operativsystem eller liknande (men normala uppdateringar och lite nya program har det säkert blivit).

 

Är det någon som känner igen sig och / eller har förslag på lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

och hamrat på ctrl+F1

 

Vad ska hända då?

 

Brukar väl på en bärbar vara Fn+funktionstangent för att växla till extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska hända då?

 

Helt riktigt. Funkton+ F1 är min dators sätt att byta till extern skärm - men det fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Granska kontakterna på vägen från datorn till skärmen så att inga stift har blivit intryckta eller böjda.

 

Hittas den externa skärmen på stället där man ställer in upplösningen mm?

Finns den externa skärmen med i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte uppdatera er om situationen. När jag ansluter laptopen till den externa skärmen händer oftast ingenting, men efter ett tag (timmar snarare än minutrar, tyvärr) vaknar den externa skärmen till liv och visar laptopens bild.

 

Jag har köpt en ny VGA-kabel och blåst jacken utan förbättrat resultat.

 

Enhetshanteraren anger bara "generisk PnP", vilket jag tolkar som "nej, jag känner inte av någon ansluten extern skärm".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Enhetshanterare anger också "Allmän PnP-bildskärm" för båda mina skärmar. Om en skärm finns med i Enhetshanteraren så känner Windows av den.

 

Hur anslöt du teven, har den både HDMI och VGA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...