Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu funkar inte ljudet igen :-(


MariaE

Rekommendera Poster

Nu funkar inte ljudet igen :-( Det beror på att sladden till min slingkudde har gått av . :-( Måste fixa detta. Om jag sätter på en skiva i vardagsrummet och skruvar upp ljudet är det väl risk att jag stör grannarna? Men nu är det ju dag . Då får man ha musik på högt påstås det? Om jag använder min halsslinga så "sitter jag fast" vid datorn. Lyckligtvis är det bara min Windows dator som jag surfar på som låter. Den andra Windows datorn som jag har kort på börjar bara låta  om jag t.e.x. bränner 2 skivor efter varandra 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar inte ljudet igen :-( Det beror på att sladden till min slingkudde har gått av . :-( Måste fixa detta. Om jag sätter på en skiva i vardagsrummet och skruvar upp ljudet är det väl risk att jag stör grannarna? Men nu är det ju dag . Då får man ha musik på högt påstås det? Om jag använder min halsslinga så "sitter jag fast" vid datorn. Lyckligtvis är det bara min Windows dator som jag surfar på som låter. Den andra Windows datorn som jag har kort på börjar bara låta  om jag t.e.x. bränner 2 skivor efter varandra 

/Maria

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Finns-det-nagra-regler-om-hur-ofta-man-far-ha-fest-eller-spela-musik-efter-kl-22-00.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså man får inte ha hög musik på på dagen heller... Då är det många i mitt bostadsområde som bryter mot lagen. Inte bara mina grannar som bor över mej eller bredvid mej. 

 

Några som jag har pratat med säger att man får spela musik på dagen. Men reglerna kanske har ändrats nu? Jag hör ibland basljuden i musiken  från grannarna som bor ovanför mej. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså man får inte ha hög musik på på dagen heller... Då är det många i mitt bostadsområde som bryter mot lagen. Inte bara mina grannar som bor över mej eller bredvid mej. 

 

Några som jag har pratat med säger att man får spela musik på dagen. Men reglerna kanske har ändrats nu? Jag hör ibland basljuden i musiken  från grannarna som bor ovanför mej. 

/Maria

Jordabalken från 1970.

Läs kapitel 12 paragraf 25. Den är ändrad 1993.

 

https://lagen.nu/1970:994

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart får du spela musik på dagen, s.k normal volym får du självklart ha, men även om du nu har lite hörselproblem, så får du ha lite högre volym på dagen.

 

Men det är hur man tolkar, vad som är för hög volym eller inte.

Och det är kan vara olika i olika bostadsområden, beroende bl.a. på hur lyhört det är mellan lägenheterna och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länken säger ingenting om hur det bör vara dagtid.

 

Mjo:

 

Huvudregeln är dock att du inte får störa andra hyresgäster, varken på dagen eller natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart får du spela musik på dagen, s.k normal volym får du självklart ha, men även om du nu har lite hörselproblem, så får du ha lite högre volym på dagen.

 

Men det är hur man tolkar, vad som är för hög volym eller inte.

Och det är kan vara olika i olika bostadsområden, beroende bl.a. på hur lyhört det är mellan lägenheterna och sådant.

Jag har inga hörselproblem. I så fall skulle jag gå till apoteket och köpa revaxör. Däremot har jag problem med att jag hör grannarnas dunka dunka. Mot sånt hjälper tyvärr inte hörselskydd eller öronproppar. Synd att jag inte har ci. Då blir man helt döv när man tar av sej den yttre delen.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot har jag problem med att jag hör grannarnas dunka dunka. Mot sånt hjälper tyvärr inte hörselskydd eller öronproppar.

/Maria

 

Då kanske det är du som borde be dina grannar att dämpa sig lite på dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske det är du som borde be dina grannar att dämpa sig lite på dagarna.

Jag sätter på min musik istället. Det är värre om de börjar borra :-( 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...