Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högupplösta skärmdumpar


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska trycka ett material innehållande ett 50-tal skärmdumpar. När jag tar detta med Windows skärmklippsverktyg blir kvaliteten inte acceptabel för tryckning. När jag däremot tar skärmdumpar i min Samsung Galaxy Tab S som har en högupplöst skärm blir kvaliteten mycket bra. Problemet är att om jag använder surfplattans webbläsare så används ett annat stylesheet som gör att utseendet inte överensstämmer med utseendet i datorn.

 

Därför undrar jag:

 

1. Finns det något knep för att få god kvalitet på skärmdumpar från datorskärmen? Tänkte det skulle gå att spara som fil, men den rutan finns inte tillgänglig i min skrivare.

 

2. Finns det något sätt att gå förbi stylesheet handheld och få utseendet på surfplattan att bli detsamma som utseendet på datorskärmen?

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver använda en högre upplösning på din datorskärm.

 

Du skriver inte hur stort det ska vara i tryck.

 

För bäst resultat bör du kanske ta fram skärmrepresentation i Indesign istället, eller om du kan "skriva ut" sidan som PDF istället.

 

Eventuella bitmap-bilder på sidan kommer dock inte bli till vektorgrafik (som är uppskalningsbar) som text blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jo, jag förstår att jag behöver en bättre skärm, men i nuläget har jag inget val. Jag har nu tagit skärmdumpar via surfplattan där så varit möjligt och för övrigt laddat hem ett skärmdumpeprogram (SnapMyScreen) som gav lite bättre bildkvalitet jämfört med det som finns i Windows. Det blir inte så bra, men det får duga.

 

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...