-
Liknande Innehåll
-
Av DePhaz
Go morgon! Jag inhandlade en gång en billig läs/surfplatta i Kina (Den som köper billigt köper 2 gånger, miljötänkt, etc.PP). Men den har, förvånande nog urusel batteritid. Efter ca 2 minuter Youtube är kapaciteten nere på 85%. Ytterliggare 2 minuter och man är nere på 60 eller så. Vågade inte lita på den medföljande laddaren utan köpte en stöddigare modell på Kjell o company. Denna laddar batteriet från 16 till 100% på cirka 1 timme. Slutsats: det finns inget riktigt batteri. Skulle man kunna byta ett sådant batteri till en bättre sort tror ni? Plattan det gäller heter Allwinner A33.
Ps. Har jag postat denna tråden tidigare? Det känns nästan så...🤔🙂
-
Av emailme
Hej!
Jag har 2 st Samsung S5e läsplattor och undrar omdet är något fel på Mbps/Nätverkshastighet?
Vad jag har hört så är
Mbit/s = Mbps = Mb/s (samma sak?)
Min Mobil och S5e har väldigt olika resultat.
(Mitt internet 200/10)
Men är Nätverkshastighet och Länkhastighet samma sak❓
resultat av mätning:
(Samsung S5e)(2st)
"Nätverkshastighet" (5GHz) 433 Mbps❓
(Min Mobiltelefon Moto X Style)
"Länkhastighet" (5GHz) 866 Mbit/s❓
Är det hälften av hastigheten, eller tänker jag fel?.
(Speedtest visar ca 150 Mbps på båda)?!.
Tacksam för hjälp!
-
Av eken81
I slutet på förra veckan hörde jag hur min mobil, en Samsung Galaxy S7 började starta om och om och om. Någon gång verkade den inte ens kunna starta operativsystemet på telefonen. Det slutade med att jag fick köra en fabriksåterställning. Problemet med omstarter fortsatte dock, men mer och mer sällan. Någon gång har jag nu märkt hur telefonen typ låser sig, man kan inte trycka på något på skärmen och efter några sekunder så startar telefonen om.
Någon som vet en lösning? Något program man kan köra för att kika på hälsan för ram och lagringsutrymmet/"hårddisken". Jag vet inte att jag installerat någon app på ett skapligt långt tag innan dessa problem började, så tror inte det är kopplat till någon app.
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Jag har laddat en Galaxy surfplatta med ett antal filmer, för att min mor, som är ganska filmintresserad, ska kunna titta på det befintliga urvalet...
Hon är 97 år, relativt pigg och alert - när något intresserar - även om korttidsminnet sviker henne och Alzheimers påverkan inte går att resonera bort längre.
Men hon behöver stunder med avkoppling och sysselsättning, som t ex filmer,
Även om hon en timme senare inte minns att hon tittat, så betyder ju ändå stundens upplevelse av något välbekant att minnnescellerna aktiverats och skapar en känsla....
För närvarande får hon traggla med skrivna instruktioner, först om hur hon startar läsplattan, sedan hur hon väljer filmvisningen, därefter valet av film från en lista.
Men det är svårt för henne att svepa, trycka och göra det smidigt och rätt, så hon kan hantera och åstadkomma en film. Hon fordrar ofta hjälp av min syster, som bor i trakten och tittar upp på boendet ibland, för att över huvud taget kunna få något utbyte av plattan....
Jag undrar om det finns något lättare sätt att starta och komma igång med filmvisningen, något som skulle göra henne oberoende av hjälp utifån, och i den mån som hon själv kommer på att hon kan titta på film, bara kunna ta fram plattan trycka på en knapp för start, direkt få syn på en app som vecklar ut de filmer som finns lagrade på minneskortet, sätta fingret på en film, titta på den och sedan vid filmslut eller trötthet bara stänga av plattan - redo för nästa filmsession.
Det får alltså inte vara för tekniskt och svår navigerat.
Finns det sådana appar att plocka hem till plattan, som alltså inte bara vräker ut ett jättestort men för henne ointressant filmutbud från t ex Netflix, eller liknande ?
Eller finns det andra möjligheter med specialskärmar som kan laddas med filmer...
Tar gärna emot olika förslag med så enkla lösningar som möjligt !
Med vänlig hälsning
/Kalle
-
Av Lill
Ursäkta en novis. Kan man på något sätt spela in en videosnutt från Youtube eller Facebook med annat än videokamera, digitalkamera eller mobilkamera?
Tacksam för hjälp.
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Cloud Solution Architect (Azure) till VisolitSolna (Kommun), Stockholm
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Handläggare för jaktkorts- och jägarexamensregistrenStockholm (Län), Östersund (Kommun), Jämtland
- Regional Sales Manager, B2BGöteborg (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Cloud Solution Architect (Azure) till Visolit