Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ctrl-Alt-Del


Jan Videren

Rekommendera Poster

Använder man inte det i Windows XP, eller var aktiverar man det?? Windowsknappen+L för att låsa datorn känns lite avigt tycker jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avigt? Det är väl as-skönt ;)

 

Kom på igår att man kunde få fram @-tecken genom att trycka ctrl+alt+2 - den var ny för mig, men fan va bekvämt att kunna göra @-tecken med bara en hand =D (innan använde jag altgr+2)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fan va bekvämt att kunna göra @-tecken med bara en hand =D (innan använde jag altgr+2)

 

Går bra med en hand ändå... Om den är stor nog ;)

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, om man vrider handen uppåner ja, en process som tar ett par sekunder, och - um - inte är helt lätt på mitt delade tangentbord ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur små händer har ni egentligen? =)

*har alltid gjort @ med en hand*

 

Instämmer i ???

 

Däremot stämmer profilen bra på datornördar som omusikaliska; dom har _aldrig_ spelat piano...

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh?

 

Det är synnerligen omöjligt på mitt tangentbord iaf - eftersom handleden (och underarmen) måste vridas drygt 90 grader åt något håll, men visst - har man sin dator på ett _runt_ bord kanske det går bra att snurrstola runt lite ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synnerligen omöjligt på mitt tangentbord iaf

 

Öh, svårt att se fördelen med ett sånt "modernt" tangentbord, om det framtvingar gummimannenbeteende ???

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, svårt att se fördelen med ett sånt "modernt" tangentbord, om det framtvingar gummimannenbeteende ???

 

Nu har du nog missat något vitalt här, man har faktiskt TVÅ händer - en för varje halva ;p

 

Att man sedan knappt kan skriva ett @-tecken med bara en hand (tills min nyfunna upptäckt) var mest en kuriousagrej :)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man sedan knappt kan skriva ett @-tecken med bara en hand (tills min nyfunna upptäckt) var mest en kuriousagrej :)

 

Jaja, vi får väl vara glada att Sinclair Spectrum dog ut före Natural Keyboard mfl(upp till _fem_ funktioner per tangent)...

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, vi får väl vara glada att Sinclair Spectrum dog ut före Natural Keyboard mfl(upp till _fem_ funktioner per tangent)...

 

Hur skönt som helst! Haja vilken speed man fick upp på sitt BASIC-knackande, speciellt med tanke på alla inbyggda kommandon! (på radergummi-tangenter iofs) ;)

 

Dog ut & dog ut - nej då ZX sover bara...lite djupt kanske, nåja... =)

 

Mvh

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...