Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer svarar inte


kelby

Rekommendera Poster

Hej Helt plötsligt kan jag inte köra Internet Explorer (svarar inte) Har Windows 8.1, Explorer11. Chrome fungerar som det skall, men vissa program kräver Explorer för att fungera fullt ut. E-redovisning i Nordea plusgiro fungerar inte i Chrome. Har stängt av och på i Windows-funktioner, men inget hjälper. Kommer ju inte åt inställningar eftersom programmet inte svarar. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft det här problemet idag vid två tillfällen. När jag försöker starta webläsaren kommer rutan "Internet Explorer svarar inte" upp. Fungerar efter att jag startat om datorn några gånger. Men varför får jag en gnagande känsla av att problemet lär återkomma... Så vitt jag kan se har det inte varit någon uppdatering som skulle ha kunnat ställa till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har ni Norton?

I så fall se //eforum.idg.se/topic/348174-norton-internet-security-update-breaks-down-internet-explorer-on-windows-7-8/ se till att uppdatera Norton så att ni får in senaste uppdateringen där problemet är fixat.

Eftersom jag har Norton Internet Security antar jag att felet ligger där Öppnar jag Norton har rutan som skall vara grön, blivit röd. Beror kanske på att jag gjorde en systemåterställning, men Explorer fungerar nu.

Tack för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har Norton Internet Security antar jag att felet ligger där Öppnar jag Norton har rutan som skall vara grön, blivit röd. Beror kanske på att jag gjorde en systemåterställning, men Explorer fungerar nu.

Tack för tipset

Bra att du har fått igång Internet Explorer och om Norton fortsätter att visa rött kontakta Nortons support.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...