Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med min profil vid inloggning.


Jannew

Rekommendera Poster

Idag h'nde det som h;rt om, XP kan inte logga in mig p[ min profil som jag hade tidigare. Vi uppstart s[ ska jag skriva in l;senord f;r min profil men nu kommer det upp ett helt annat skrivbord d'r dom flesta ikoner saknas och alla mina bilder 'r borta. Dessutom s[ 'r nu windows p[ engelska och jag kan inte skriva med vissa tecken som ni ser. Har f;rs;kt [terskapa filer och k;rt i fels'kert l'ge men inget funkar. Hoppas nu p[ lite hj'lp om hur jag kan g[ vidare och f[ tillbaka skrivbordet som det var innan allt strulade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det är något problem med din profil i registret och att du blir inloggad på en temporär profil.

 

Det kan bero på att hårddisken är dålig, den är trots allt väl rätt gammal vid det här laget eftersom du har XP.

 

Kan du hitta dina filer om du kollar i Utforskaren/Den här datorn i mappen C:\Documents and Settings?

 

Går det att skapa en ny användare i Kontrollpanelen - Användarkonton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att filerna finns kvar och att det gick att göra ett nytt konto.

 

I det nya användarkontot kan du pröva att göra en systemåterställning till en tidpunkt när allt fungerade:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

 

Om inte det hjälper är det enklast att kopiera (eller flytta) över alla filer från det gamla kontot till det nya med hjälp av Utforskaren i C:\Documents and Settings samt gå igenom alla inställningar i Kontrollpanelen så att du t ex får rätt tangentbordslayout, dvs svenskt i stället för engelskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...