-
Liknande Innehåll
-
Av DAL30
Jag har haft Windows 7 under många, många år och tycker att detta system fungerat bra,
även om det finns en del saker i systemet, som borde vara annorlunda/bättre.
Nu tas W7 bort.
I stället får vi W10, som har många fördelar men även en del "nackdelar".
Eftersom det sägs, att W7 skall helt försvinna och inte underhållas/stödjas i fortsättningen,
så undrar man, om man är helt beroende av att byta till W10 för att arbeta i fortsättningen
eller om det finns någon "mellan-väg" eller hjälp att få för att fortsätta med W7?
Sedan:
1. Vad kostar ett byte till W10?
2. Klarar man det "själv" eller kan man få hjälp på något enkelt sätt?
Detta var några tankar med några frågor.
Vänligen
DAL30
-
Av eken81
I slutet på förra veckan hörde jag hur min mobil, en Samsung Galaxy S7 började starta om och om och om. Någon gång verkade den inte ens kunna starta operativsystemet på telefonen. Det slutade med att jag fick köra en fabriksåterställning. Problemet med omstarter fortsatte dock, men mer och mer sällan. Någon gång har jag nu märkt hur telefonen typ låser sig, man kan inte trycka på något på skärmen och efter några sekunder så startar telefonen om.
Någon som vet en lösning? Något program man kan köra för att kika på hälsan för ram och lagringsutrymmet/"hårddisken". Jag vet inte att jag installerat någon app på ett skapligt långt tag innan dessa problem började, så tror inte det är kopplat till någon app.
-
Av hehehe
Hej!
Jag har windows 7, 64-bit. Jag försökte installera ett gammalt program men det fungerar inte på 64-bits versionen (fungerar på windows 7 32-bit). Skulle också vilja ha en emulator för gamla IBM och windows dos
-
Av gusmagna
Hej,
Jag skulle behöva hjälp med att gå från legacy mode till uefi mode. Ganska enkelt tänker Ni som vet hur man gör och visst, det finns ett flertal guider om hur man gör detta, både med och utan förlust av data. Det finns till exempel AOMEI partitioneringsverktyg som kan göra detta, men det kostar en rejäl slant, sedan har vi terminalen och med den har jag redan omvandlat en ssd från mbr till gpt, MEN, i bios så är båda mina ssd, samt allt annat (optisk enhet mm) i legacy mode och jag vill få allt i UEFI mode. Jag kan börja med att berätta att datorn är en Dell Precision T3600, originalinstallerat med windows 7 pro. Jag köpte datorn begagnad för drygt två veckor sedan och säljaren slängde snabbt in windows 10 (tyvärr i legacy mode) innan jag köpte den. Datorn kom med bara en ssd, där windows 10 då var installerat och jag som gillar linux försökte först partitionera ssd:n, men då linux är i uefi mode så hittades inte bootable usb:n med linux på. Om jag i bios markerar UEFI, så är det helt tomt och jag kan inte heller lägga till en ny boot option. I och med att den ssd:n som följde med i köpet bara var på 256 GB, så tänkte jag att jag kunde köpa en ny ssd där jag kunde installera linux. Sagt och gjort, ssd:n inhandlades och monterades in, men till min besvikelse så ligger även den i Legacy mode i bios. Markerar jag UEFI, så är det som innan, dvs helt tomt och inga valmöjligheter. Jag testade då att via terminalen omvandla den nyinköpta ssd:n till gpt, och kollade bios igen. Fortfarande ingenting under UEFI-fliken. Vet ej om ni som läser detta har fått hela bilden och med dessa rader kan vägleda mig om bästa och enklaste vägen till att omvandla allt till uefi, så om det är något viktigt vänligen fråga. Skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig. Jag har testat att fabriksåterställa ssd:n med win10 på och ominstallera windows 10, i min förhoppning om att jag då kunde välja UEFI någon gång under installationsprocessen, men dessvärre inte. Jag vet att ett alternativ kanske skulle kunna vara att återgå till windows 7 för att sen när jag uppgraderar till windows 10, välja UEFI framför legacy. Som sagt, tips, råd och vägledning vore väldigt uppskattat.
Tack på förhand!
Mvh Gustaf
-
Av Only me
Försöker göra en uppgradering av Windows 7 64-bit med Sp 1 från bootbart usbminne.
Windowsfilerna kopieras ( se bild ).
Filer, inställningar och program hämtas in ( se bild ).
Men när Windowsfilerna ska expanderas stannar installationsprogrammet efter att
ca 19 - 22 % av filerna har expanderats och ett felmeddelande kommer upp ( se bild ).
Har testat att att installera 5 eller 6 gånger men alltid med samma resultat.
Någon som har råkat ut för liknande problem eller har en lösning ?
Tar tacksamt emot förslag......
HP Probook 450 G0
Intel i5
Seagate SSHD Firecuda 2 TB
16 GB RAM
Datorn är :
Scannad med AVG Internet Security
Scannad med Malwarebytes Premium
Scannad med Ultra Virus Killer
Scannad med Spy Emergency
Optimerad med Tweaking Windows Repair
Optmerad med Tech Tools Store
Optimerad med Iobit Advanced System Repair
Optimerad med AVG Pc - Tune Up
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning