Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man spara YouTube-filmer på datorn och bränna på DVD?


annmarie

Rekommendera Poster

Jag vill bränna några filmer som finns på YouTube på DVD för att kunna se dem i en DVD-spelare vid ett senare tillfälle. Är det möjligt och hur gör man i så fall? Jag är inte så kunnig på datorer så det får inte vara för krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kryllar ju av tillägg, till ex. Firefox, för att ladda hem klipp från Youtube:

post-52940-0-02236400-1424354123_thumb.png

 

Börja med att testa några av dessa.

 

Sedan beror det på vilka format din DVD-spelare klarar av att spela upp?

Jag antar du menar en spelare ansluten till en TV - vilket fabrikat och vilken modell?

 

Klarar den ex. att spela upp MP4 så är det ju praktiskt att ha en "downloader" som sparar/konverterar i/till det formatet.

 

Klarar din DVD-spelare bara "Legal DVD" krävs en tidsödande process att konvertera och bränna.

Har du ingen annan möjlighet, än DVD-spelaren, för att visa film?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD-spelaren är en Philips PD7005 som även har TV-mottagare. Jag tror inte den klarar MP4. Vi skulle bara spela DVD-skivorna när vi är på semester i husbilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Ett alternativ är att du konverterar till lämpligt format med hjälp av Freemake Video Converter.

 

Convert video free to AVI, MP4, WMV, MKV, 3GP, DVD, MP3, iPad, iPhone, PSP, Xbox, Android phones. Video to MP3 with one click! Rip & burn DVD. Convert YouTube to MP3, MP4, AVI, etc. Guaranteed result.

 

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handboken säger:

 

Du kan spela upp följande skivor på DVD-spelaren (inklusive CD-R, CDRW,
DVD±R och DVD±RW):
• DVD-video
• Video-CD
• Ljud-CD
• MP3-CD
• DivX
• Skivor med JPEG-filer

 

Du får helt enkelt offra några skivor för att testa.

Bra alltså om du slipper konvertera (det tar tid) - annars har du ett bra förslag på program i inlägget ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att du konverterar till lämpligt format med hjälp av Freemake Video Converter.

 

Convert video free to AVI, MP4, WMV, MKV, 3GP, DVD, MP3, iPad, iPhone, PSP, Xbox, Android phones. Video to MP3 with one click! Rip & burn DVD. Convert YouTube to MP3, MP4, AVI, etc. Guaranteed result.

 

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Det programmet reagerade mitt program unchecky på när jag tänkte installera det. Det programmet är alltså inte bra. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freemake Video Converter är ett utmärkt program för konvertering. Oj, så flitigt jag har använt, och använder, det utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freemake Video Converter är ett utmärkt program för konvertering. Oj, så flitigt jag har använt, och använder, det utan problem.

Har du inte drabbats av virus eller spionprogram efter att du har använt det? Men det kanske beror på vilken Windows version man använder? Om du använder Linux då funkar det nog? 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ... då kanske jag också ska installera det. Jag hade också tänkt välja engelska som språk eftersom jag lider av anglofili.

/Maria 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick ju inte att hämta skrev du, hur ska du ha det??

 

Tyvärr finns det inte på svenska, du har ju vissa problem med engelskan ibland, har du nämnt flera gånger.

 

Och anglofili, som du nämner har ju ingenting att göra med att ha svårigheter i språket, tvärtom, man är mycket intresserad av språket och dess kultur.

Kan man verkligen lida av att ha ett stort intresse av något?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anglofil

 

Nu blev det OT tyvärr, men jag måste klargöra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Det programmet reagerade mitt program unchecky på när jag tänkte installera det. Det programmet är alltså inte bra. 

/Maria

 

Har du inte drabbats av virus eller spionprogram efter att du har använt det? Men det kanske beror på vilken Windows version man använder? Om du använder Linux då funkar det nog? 

/Maria

Oavsett vad man installerar så får man ju inte sitta och sova och leva i drömmarnas värld och bara klicka på allt som rör sig på skärmen utan man får ju vara i allra högsta grad superskärpt. Många gratisprogram innehåller tyvärr "erbjudanden" om att man får testa något program gratis en viss tid som när testperioden är slut kan vara mer eller mindre knepigt att avinstallera.

 

Ett exempel är ett program som vi mer eller mindre dagligen använder - Adobe Flash Player. Varje gång en uppdatering kommer så blir man tillfrågad om man vill testa Norton AV-program. Självklart avbockar man sådana här "gratiserbjudanden".

Vad beträffar Freemake Video Converter så kan jag garantera dig att det är garanterat virusfritt oavsett om man kör Win XP, Win 7 eller Win 8.

 

Kolla gärna in vad DOWNLOAD/CNET tycker om programmet. Drygt 1,5 miljoner downloads kan väl inte ha helt fel.  :)

 

http://download.cnet.com/Freemake-Video-Converter/3000-2194_4-75218346.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick ju inte att hämta skrev du, hur ska du ha det??

 

Tyvärr finns det inte på svenska, du har ju vissa problem med engelskan ibland, har du nämnt flera gånger.

 

Och anglofili, som du nämner har ju ingenting att göra med att ha svårigheter i språket, tvärtom, man är mycket intresserad av språket och dess kultur.

Kan man verkligen lida av att ha ett stort intresse av något?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anglofil

 

Nu blev det OT tyvärr, men jag måste klargöra lite.

Om jag skulle ha bättre engelska kunskaper skulle jag t.e.x. skriva inlägg om mina problem med datorer och annat i ett engelskt språkigt forum. Men eftersom mina engelska kunskaper inte är så bra skriver jag ett svensktspeåkigt  forum istället. Jag har dessutom svårt att följa raderna i en engelsk text om det är mycket text på en sida. Jag måste kopiera texten till ett word dokument och läsa den med dubbelt radavstånd. . Om jag ser filmer på engelska måste jag spela filmen på halv hastighet för att hinna med att läsa och förstå texten. Filmen "The miracle worker" som finns på you tube är uppdelad i många delar. Bra för de som lider av anglofili ,lider av dyslexi eller ser dåligt.

 

Många fakta program på engelska måste jag ha svensk text till. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget mer off-topic, tack!

Sånt som inte är till för att hjälpa annmarie att finna en lösning får tas i en annan tråd.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...