Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla hjärtans dag 2015


mbgtmari

Rekommendera Poster

Jag hoppas att denna video är textad(subtitled) och inte direkt textad(closed captions.) Om den är textad tänker jag kolla på den på min DVD-video-brännare men inte idag. :-) 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå video? .M skickade en bild av Harry Potter (en ung Daniel Radcliffe) med texten
MY PLANS FOR VALENTINE'S DAY
I'll be in my bedroom, making no noise
and pretending that I don't exist.
(Jag tror det är hans bortskämda kusin Dudley som flinar på fotot i bakgrunden.)

Jag vet inte om du har läst Harry Potter böckerna. Själv är jag ett stort fan av J.K. Rowling och beställde alla böckerna i serien i förväg så fort de kom ut på engelska. Det räcker med att känna till litet om innehållet i den första boken för att förstå att Harry kan ha tänkt precis som det står i den citerade texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå video? .M skickade en bild av Harry Potter (en ung Daniel Radcliffe) med texten

MY PLANS FOR VALENTINE'S DAY

I'll be in my bedroom, making no noise

and pretending that I don't exist.

(Jag tror det är hans bortskämda kusin Dudley som flinar på fotot i bakgrunden.)

 

Jag vet inte om du har läst Harry Potter böckerna. Själv är jag ett stort fan av J.K. Rowling och beställde alla böckerna i serien i förväg så fort de kom ut på engelska. Det räcker med att känna till litet om innehållet i den första boken för att förstå att Harry kan ha tänkt precis som det står i den citerade texten.

Finns dessa böcker på engelska med dubbelt radavstånd ? Jag har svårt att följa raderna i en vanlig bok :-(

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju faktiskt JPG som filändelse, då är det en bild, och ingenting annat.

Det var jag som tänkte fel. Jag brukar ladda ner videos på engelska. Man kan ju göra en bild av fraser i en video också. Det har jag själv gjort för skojs skull. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns dessa böcker på engelska med dubbelt radavstånd ? Jag har svårt att följa raderna i en vanlig bok :-(

/Maria

http://tinyurl.com/orvk5xb

Vet inte om det är stor stil. I första hand bör du fråga på ett bibliotek i närheten av där du bor.

Man kan alltid fjärrbeställa från något annat bibliotek om en bok inte skulle finnas hos ens egna bibliotek.

 

Här kan man se videor från filmen till den första boken "Harry Potter and the philosopher's stone" online:

http://putlocker.is/watch-harry-potter-and-the-sorcerers-stone-online-free-putlocker.html

 

Själv såg jag filmen på bio och gillade den eftersom innehållet var likadant som i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...