Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blurayinspelare


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag planerar att köpa en  ny inspelningsbar apparat med hårddisk som kan föra över till dvd.

Jag  har just nu en digitalbox,en inspelningsbar dvdspelare och en bluraypelare sepparat,tänkte ha en som ersätter alla tre.

För mig är det viktigt att man  efter överföring till dvd kan göra vad man vill med skivan.

 

Jag  har blivit intresserad av Panasonics produkter,särskilt då deras inspelningsbara blurayspelare.

Jag  har blivit intresserad av  Panasonic DMR-BCT74. Vad andra för erfarenhet av den eller liknande modeller av inspelningsbara  blurayspelare från Panasonic ? Jag är särskilt intresserad av funktioner som öveföring till dvd och bluray och via usb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant apparat. Brukar vara lite krångligt att kopiera en del material, på grund av kopieringsskydd, till andra enheter men här har vi en enhet som kan spela in på DVD/Bluray/extern hårddisk.

 

tar en djupare titt i manualen och hittar att vid Ci+-kryptering, vilken förekommer, så kan funktioner i boxen begränsas, innehåll kan skyddas mot att kopieras.

var helt enkelt medveten om det, att det finns mycket stor risk att vissa kanalers program INTE går att kopiera som du önskar.

 

och notera, det är en enhet för DVB-C, kabelTV som Comhem exempelvis. Borde fungera i deras nät men helt säker kan jag inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos min nuvarande inspelningsbara dvdspelare så kan man föra spela in och föra över utan begränsningar,men den har å andra sidan ingen inbyggd digitalbox Om det är kryptering som stoppar möjligheten att föra över till skiva så borde väl det vara samma oavsett digitalmottagare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ja och nej.

En mottagare som implementerar CI+ har starkare regler för skydd av kopieringsskyddat material.

 

Ifall alla tillverkare av digitalboxer implementerar det vet jag inte, tänker då på Dreambox, Vu+ och liknande. Faktiskt inte helt säker på att det har fullt stöd för CI+.

 

Poängen är att TV-bolagen, filmbolagen, inte vill att du (enkelt) ska kunna skapa perfekta digitala kopior av filmer, serier. Temporära kopior på en inbyggd hårddisk, eller extern disk knuten till en box, är inget problem då dessa just är knutna till denna box. Det är när du kan skapa exakta kopior som du kan spela upp varsomhelst som de blir rädda.

 

Och ja, problem att föra ut via SCART från dessa även, de lägger inte sällan på kryptering även på den signalen.

 

Hur tar du emot TV? Comhem/kabelnät, satellit eller marksänt? Eller IPTV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har  digitaltv från Com Hem(inte TIVO). Jag har just nu en extern digtalbox som inte behöver en modul för programkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte funderat på TiVo?

Enklast att hålla sig till de boxar operatören erbjuder.

 

Jag kan nog inte säga mer om denna spelare, jag vet inte mer helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte funderat på TiVo?

Enklast att hålla sig till de boxar operatören erbjuder.

 

Jag kan nog inte säga mer om denna spelare, jag vet inte mer helt enkelt.

Är inte intresserad av TIVO av två skäl,dels vill jag kunna exportera inspelat material(jag spelar bara in i syfte att spara det någon annanstans) och jag har just nu abonnemanget 8 Favoriter och att då blir det dyrt med TIVO,eftersom med TIVO får man inte själv bestämma kanalutbud.Om jag skulle skaffa TIVO så skulle jag  jag få kanalpaket med kanaler som jag inte är intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstående 1 :Om jag på grund av moduler  och kopieringsskydd inte kan  exportera det som jag har spelat in från en  tvkanal,kan då koppla in en extern digitalbox(en som jag har just nu) för att spela in och sedan exportera.

Påstående 2.  BCt74 har ju en inbyggd   dvd och bluraybrännare. Om det är så att man på grund av regler och kopieringskydd inte kan exportera det som man spelar in,varför säljs då en apparat som är gjord för den nordiska marknaden med inbyggd dvd och bluraybrännare i Sverige ?  Detta när det finns andra modeller med samma funktioner,fast utan brännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Om din box kan ta in de kanaler det är ett problem så ja.

 

2: Bra fråga. Bara ta en titt i manualen så ser du att de varnar för det. Hur pass starka krav Comhem har på CI+, vilka kanaler som verkligen idkar kopieringsskydd vet jag inte. Jag bara varnar att det kan finnas problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...