Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårddisk kan inte läsas av


Sari

Rekommendera Poster

Jag har en liten hårddisk vid namn Samsung (?) (det står Nemko på hårddisken). 
Jag har läst en del av trådarna kring detta ämne, men inte blivit så mycket klokare på't... 

Jag har fått två typer av felmeddelanden..
"Den enhet eller nätverksanslutning som genvägen refererar till är inte tillgänglig. Kontrollera att disken är ordentligt isatt och att nätverksenheten är tillgänglig och försök sedan igen."
"Felaktig parameter."

Jag har testat alla 4 usb-uttag (hårddisken har usb 3) i både min sambos - likadana - datorer...

Jag har även provat i min bärbara dator. Den sistnämnda ger bäst resultat  - då den "orkar" visa fram namnet på hårddisken... Samsung, men sen dog den (syns inte i utforskaren...). 
Jag kan således inte komma åt att ändra enhetsbokstav... 

I o m att den är så pass ny (inköpt i december 2014), vill jag inte öppna upp hårddisken och försöka montera den i datorn... Det är ju garantitid kvar på båda, och det vill jag inte riskera genom att mecka med dessa själv...

Jag tänkte att sladden kanske är sliten (föga troligt i o f s - då den inte är mer än 2 månader gammal), och funderar på att köpa en ny, innan jag lämnar in den på service. Kan det stämma, tror ni?

Jag har lagt alla mina filer på hårddisken - dumt nog - och sitter här nu utan något att jobba med... 
Jag ser skräckscenariot framför mig, med 2 månaders väntan på - eventuellt - reparerad hårddisk... 

Jag ringde NetOnNet... De rekommenderade mig att ringa till Samsung och Microsoft Office... som givetvis inte kunde göra något...
Tempen steg en aning... 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...