Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop 6.0 --> Segt.


Den näst siste Mohikanen

Rekommendera Poster

Den näst siste Mohikanen

Hej!

 

Har fått ett konstigt problem med Photoshop 6.0. Det har blivit segt på något sätt. Vet inte inte riktigt hur jag ska förklara... T ex om man ska skapa ett nytt lager så dröjer det ibland upp till 3 sekunder innan det nya lagret dyker upp. Eller om du tar exempelvis "pennverktyget" och bara ritar ett streck så dröjer det innan det syns nåt. Segt helt enkelt! Problemet försvinner om man installerar om Photoshop. Men efter någon vecka är det tillbaka igen.

 

Det är bara Photoshop som krånglar. (Mycket konstigt, det har inte strulat nåt förut).

 

Datorn är en Pentium III 700 Mzh. 384 RAM. Windows 2000. Så den kan man inte skylla på häller.

 

Nån som vet vad det kan vara?

 

Mvh

 

///Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den näst siste Mohikanen

Ja! Hjälper inte. Det ser ut som om jag får ta och nedgradera mig till 5.5 ett tag framöver.

 

Mycket irriterande...

 

///Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Hjälper inte. Det ser ut som om jag får ta och nedgradera mig till 5.5 ett tag framöver.

 

Har du tillräckligt med hd utrymme dit du har hänvisat PS:s swapfiler(den primära idealiskt på en annan HD än systemdisken) ?

 

Dessutom har du juh rätt mycket RAM(384MB), vilket innebär att Windows egen swap landar någonstans på 7-800MB. Du bör alltså ha gott om friska GB ledigt när du börjar jobba lite hårdare...

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat att sänka Photoshops minnesallokering till runt 25% istället för standardvärdet (som är för högt tycker jag)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den näst siste Mohikanen

Det verkar vara det... Drog ner det till 25 som du sa. Nu är det stabilt. Hoppas att det berodde på det då.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Vad jag hört så skall man ha värdet lägre i Windows 2000 än i Windows 98. Detta beror tydligen på en annorlunda minneshantering i Windows 2000 Tyvärr kan jag inte bekräfta att detta stämmer då jag inte haft detta problem!

 

 

Mvh

Hall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...