Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

npctrl.dll


FluH

Rekommendera Poster

Under senare tid har följande dykt upp:

"Den här webbsidan vill köra följande tillägg: npctrl.dll från Microsoft Corporation."

Vad handlar detta om? Varför får jag meddelandet nu och inte tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har installerat version 6 av BankID, i alla fall är det många som då börjar få den typen av meddelanden.

 

npctrl.dll är en del av Silverlight så börja med att kontrollera att du har senaste versionen.

http://microsoft.com/getsilverlight

 

Om det inte räcker med det kolla att du har inaktiverat ActiveX-filtrering någonstans i kugghjulsmenyn och/eller i Internetalternativ, fliken Avancerat, ändra inställningar för det/de val som heter något med kernelläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Version 6 av BankID är installerat.

Jag har senaste versionen av Silverlight.

ActiveX-filtrering är inaktiverat.

"Aktivera 64-bitarsprocessor för utökat kernelläge" ledde till att all animering (alla bilder) försvann på internet, inklusive Googles logga på söksidan. Det räckte sedan inte med att avaktivera kernelläge för att återfå animeringen, utan jag fick gå tillbaka till en två dagar gammal återställningspunkt.

Problemet kvarstår och är mycket irriterande eftersom förfrågan dyker upp ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det som hjälper andra att bli av med den ständiga frågan att inaktivera ActiveX-filtrering och ändra "Aktivera 64-bitarsprocessor för utökat kernelläge".

 

Men eftersom det kommer efter installationen av BankID 6 kan du ju alltid kontakta banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...