Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

egendesignade ikoner


arctos

Rekommendera Poster

För en del år sedan hade jag ett program med vars hjälp man kunde göra egendesignade ikoner från t.ex. egna bilder. Tyvärr tappade jag bort programmet i samband med datorbyte. - Någon som kan tipsa??
Det är ju inte så överskådligt att ha ett halvdussin Google Crome-ikoner som genvägar på skrivbordet.

TACK!

Arctos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

För en del år sedan hade jag ett program med vars hjälp man kunde göra egendesignade ikoner från t.ex. egna bilder. Tyvärr tappade jag bort programmet i samband med datorbyte. - Någon som kan tipsa??

Det är ju inte så överskådligt att ha ett halvdussin Google Crome-ikoner som genvägar på skrivbordet.

TACK!

Arctos

Är det för tillräckligt många år sedan körde du Amiga. Den plattformen var fenomenal på att låta användaren skräddarsy i stort sett det mesta.

Individuella fönsterstorlekar, fönsterbakgrunder, öppningsstorlekar, typsnitt. Färger. Allt du kan tänka på.

Programmet Directory Opus gjorde allt med ett par musklick som Microsoft endast kunde göra med superdatorer på den tiden.

MicroAngelo var ett annat som var för iconer.

Program för skapande av egna ikoner fanns i flera gratisversioner, enkelheten var föredömlig.

Tyvärr skrotades Amiga av en grekisk riskkapitalist och Microsoft sket i alla lösningar som var smidigare än deras egna.

Microsoft är inte  till för användarna. Användarna är till för Microsoft,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...