Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur se dolda filer och kataloger


tomashag

Rekommendera Poster

Jag vill kunna se users\tomas\appdata\local osv i utforskaren. Jag har satt utforskaren att visa dolda filer,mappar och enheter men jag ser ändå ingenting. Hur ska jag komma åt sökvägen i utforskaren? Om jag använder kommandotolken så kan jag se sökvägen.

 

/Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan tänka dig att överge den i mitt tycke förskräckliga Utforskaren så är TotalCommander ett mycket lämpligt alternativ.

 

Välj i dessa inställningar att visa  dolda filer och systemfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I svensk Windows 7 visas "users" som "Användare" i Utforskaren.

Hittar du C:\Användare\tomas?

Nej, inget syns i utforskaren, dessutom kan jag inte använda "Användare" i kommandotolken, endast "Users"! Och jodå det är ett svenskt Windows 7. Mystiskt! Datorn köptes begagnad med en administratör installerad och jag lade till en ny användare, Tomas. Kan det ha något med detta att göra?

 

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kommandotolken översätts inte mapparna utan där är det de engelska namnen som gäller.

 

Vad kommer upp om du söker på Tomas i Utforskaren?

 

Vad har du för mappar i C:\?

 

Jag rekommenderar alltid att datorer som köps begagnade installeras om. Detta för att man ska vara säker på att där inte finns några spionprogram eller andra skadliga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kommandotolken översätts inte mapparna utan där är det de engelska namnen som gäller.

 

Vad kommer upp om du söker på Tomas i Utforskaren?

 

Vad har du för mappar i C:\?

 

Jag rekommenderar alltid att datorer som köps begagnade installeras om. Detta för att man ska vara säker på att där inte finns några spionprogram eller andra skadliga filer.

Om jag skriver in \users\tomas i utforskaren  så kan jag se resterande underkataloger, även dolda systemfiler men det fungerar ju bara om jag vet vad jag ska skriva :) . Jag har nu sett vad jag var ute efter så - tack.

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...