Logga in för att bevaka detta
Följare
0

Mobil skrivare
Startad av
Stud, i Köpa datortillbehör och komponenter
-
Liknande Innehåll
-
Av DePhaz
Go morgon! Jag inhandlade en gång en billig läs/surfplatta i Kina (Den som köper billigt köper 2 gånger, miljötänkt, etc.PP). Men den har, förvånande nog urusel batteritid. Efter ca 2 minuter Youtube är kapaciteten nere på 85%. Ytterliggare 2 minuter och man är nere på 60 eller så. Vågade inte lita på den medföljande laddaren utan köpte en stöddigare modell på Kjell o company. Denna laddar batteriet från 16 till 100% på cirka 1 timme. Slutsats: det finns inget riktigt batteri. Skulle man kunna byta ett sådant batteri till en bättre sort tror ni? Plattan det gäller heter Allwinner A33.
Ps. Har jag postat denna tråden tidigare? Det känns nästan så...🤔🙂
-
Av jasrinhabi
Hej!
Jag tror att vår Lenovo Erazer X310 behöver ett nytt batteri. Den har problem vid uppstarten och är 4 år gammal. Problemet är att jag inte kan se vilket batteri det ska vara. Någon som vet?
-
Av DePhaz
Hej.
Jag har en Xiaomi Red Mi note 4 som fungerat bra i ett par år nu. I den senaste systemuppdateringen följde det med en uppdatering till telefonens batteri indikator vilken gör att jag nu kan se kvarvarande batterikapacitet i procent. En jättebra funktion men jag upplever nu att batteriet tappar effekt och det med en hastighet som får mig att misstänka det värsta.
Så, vilket är troligast? Att det är denna "övervakning" som skäl resurser eller att mitt batteri är döende. Eller är det rent av något psykolologiskt, dvs att jag nu ser effekten sjunka med siffror dom räknar ner? Använder telefonen precis som tidigare och har samma appar igång (webbläsare och Gmail).
Jag kan inte komma ihåg hur mycket batteritid min telefon hade från början men det var säkerligen mer än något dygn. Detta tycker jag har minskat. Jag har just tagit den från laddningen och upptäckte att det stod något om att "16h och 19min återstår". Det måste väl ändå vara fel!? Eller?😢
-
Av nilsotto
Hej,
Jag har en Dell XPS laptop som jag inte kan köra utan att ha nätkabeln i. Hur kan jag enklast kontrollera om det är batteriet eller laddningen det är fel på?
-
Av SaoS
Hej,
Jag har problem med Yahoo mail. Sedan några dagar tillbaka har sidan inte alls fungerat. Mailsidan tar väldigt lång tid att ladda och gränssnittet är helt väck. Ingen grafik och all text i en lång lista. Jag kan inte komma åt att läsa några mejl. I övrigt har jag inga problem att ladda websidor. Jag har två datorer och det fungerar likadant på båda, i Chrome, IE och Firefox. Ymail-appen på min mobil (android) fungerar tack och lov. Jag kan inte testa om webversionen funkar på mobilen eftersom jag bara hänvisas till appen när jag försöker komma in på sidan. Jag har testat rensa cache och annan webhistorik, uppdaterat grafikkort och Windows, scannat efter virus mm. Jag uppgraderade nyligen till Windows 10 på en av datorerna, medan jag fortfarande kör 8.1 på den andra. Jag kommer inte ihåg om mejlen började krångla exakt i samband med det men uppgraderingen och att det började krångla ligger nära i tid i alla fall. Det vore underbart om någon hade några idéer...
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- IT-samordnare och förvaltareStockholm (Län)
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- IT-samordnare och förvaltare