Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 säkerhet


GOO

Rekommendera Poster

Är det någon som har en välgrundad uppfattning om hur säkert Win 10 är med avseende på intrång, virus och annat otyg. Finns där öppna hål i TP9936?

Använder Telia Säker surf och gör back-up på viktiga delar av c-disken varje dag

Avsikten är att jag skall köra Win 10 fullt ut och följa utvecklingen. Är dock hittills inte så imponerad.

/GOO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns just nu inga kända säkerhetshål i Windows 10, lika lite som i Vista, Windows 7 och 8. Det finns visst däremot ett i Internet Explorer för närvarande.

https://nakedsecurity.sophos.com/2015/02/04/internet-explorer-has-a-cross-site-scripting-zero-day-bug

 

Det har inte varit problem med direkta intrång i Windows-datorer sen XP Service Pack 2 med brandväggen kom ut.

 

Jag kan inte komma ihåg att jag har läst något om att säkerheten har höjts i 10:an jämfört med 8:an, så de är nog rätt jämförbara.

 

Det är inte alla antivirusprogram som fungerar i Windows 10, men hur det är just med F-secure i Telias tappning vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, Cecilia

Då laddar tar jag in min Win 10 back-up igen.

Telia Säker Surf verkar fungera. I vart fall uppdateras det kontinuerligt.

Genom att göra daglig back-up (automatisk) av viktiga delar av c-disken känner jag mig ganska säker.

Med vänlig hälsning/GOO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...