Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WiFi logger önskas


Mikael63

Rekommendera Poster

Har ställt frågan i annat forum men där efterlyste jag program för Android.

Har sökt och prövat en del Appar men har inte (än) gjort någon sökning på program för Linux, OS X, eller Windows.

 

Vill alltså ha ett program som kontrollerar WiFi-nätverket vad gäller "uppkopplingen".

En logg som antingen visar med en trendkurva om nätet varit "uppe" eller ej.

Alternativt någon som bara loggar när nätet är "nere".

 

Behöver inte ha koll på signalstyrka, kanaler, andra nät osv.

 

Anledningen är att vissa enheter ideligen tappar, och återfår, anslutning mot nätverket medan detta inte visas på en del andra enheter.

 

Jag vill inte bara starta om routern eller byta kanal osv. och chansa på att problemen upphör.

Vi ha "bevis" för att det antingen är, eller inte är, nätverket/routern som krånglar.

 

Helst gratis givetvis men en 15-dagars trial av något riktigt bra program skulle ju också fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vissa enheter inte har några problem med uppkopplingen.

Och andra enheter har problem med uppkopplingen.

Så är det ju frestande att gissa att problemet ligger hos enheterna.

Men vilken router har du?

Vilka är enheterna som  fungerar utan problem? Fabrikat, modell, operativsystem, nätverkskort

Vilka är enheterna som strular? Fabrikat, modell, operativsystem, nätverkskort.

Vilken typ av kryptering används?

Vilken kanal används?

Vilka andra nätverk finns runt dig?

Vilka kanaler arbetar de på?

För varje enhet som fungerar: Avstånd till router, Antal golv att passera, antal väggar att passera.

För varje enhet som inte fungerar: Avstånd till router, Antal golv att passera, antal väggar att passera.

Hur ofta används microvågsungnar hos dig och grannar inom 200 meter?

Tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar men det var inget svar på min fråga, där jag vill ha en mjukvara som kan monitorera WiFi-signalen under en längre tid (typ 2 dygn).

 

(Jag misstänker också att felet ligger hos en del enheter men det är just det jag vill kolla upp.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...