Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Startmeny" i Windows 8.1


Euro

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har precis skaffat en dator med W8.1 och känner mig rätt så vilsen då jag tidigare kört Vista och XP men jag börjar hitta mer och mer. En sak som jag saknade var "Startmenyn" där man kunde komma åt en hel del olika saker men tänkte att det ska väl inte vara så nu. Men idag var jag hos en bekant som precis har köpt en ny dator och på den så fanns det en ikon i aktivitetsfältet som ser ut som ett litet hus och har just de funktionerna jag saknar.

 

Går det att få fram denna funktion på något sätt? Jag har försökt googlat men där fattar jag det som att man behöver ladda ner nåt externt program. Min kompis säger att hans "Startmeny" har funnits där hela tiden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har precis skaffat en dator med W8.1 och känner mig rätt så vilsen då jag tidigare kört Vista och XP men jag börjar hitta mer och mer. En sak som jag saknade var "Startmenyn" där man kunde komma åt en hel del olika saker men tänkte att det ska väl inte vara så nu. Men idag var jag hos en bekant som precis har köpt en ny dator och på den så fanns det en ikon i aktivitetsfältet som ser ut som ett litet hus och har just de funktionerna jag saknar.

 

Går det att få fram denna funktion på något sätt? Jag har försökt googlat men där fattar jag det som att man behöver ladda ner nåt externt program. Min kompis säger att hans "Startmeny" har funnits där hela tiden.

 

Din kompis har också använt ett tredjepartsprogram, för det finns inte någon normal startknapp som original för Windows 8, 8.1, det var bl.a. den som Microsoft medvetet helt tog bort, så han kan omöjligen ha haft den ifrån början.

Den kom delvis tillbaka för 8.1, men då bara som en länk till startsidan med alla appar.

Det är det han kanske menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förekom (förekommer?) att en del märkesdatorer kom med förinstallerad startmeny, t ex Classic Shell, eftersom datortillverkarnas support fick så mycket klagomål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Jag ska kolla med polaren och hans dator men jag har svårt att tro att det är något han har fixat dit själv då han (om möjligt) är ännu sämre på datorer än jag 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...