Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarbaserad E-tjänster


aniton

Rekommendera Poster

Hej all!

 

Jag behöver hjälp att komma igång med era tips på befintliga plattformar eller system där jag kan ta betalt av kunder. Alla tips och idéer tas gärna emot! Låt mig förklara mer om vad som behövs:

 

Jag har en riktigt stark idé för en tjänstesida som påminner om "fiverr.com" eller "freelancer.com" där användarna är indelade i två grupper. Tjänsteleverantörer och tjänstekonsumenter.

 

Min idé kräver att tjänsteleverantörerna själva kan lista sina tjänster (av de kategorier/filter jag tillåter). Tjänstekonsumenten ska sedan kunna leta runt bland dessa baserat på olika parametrar och tillslut inleder en "offert-förfrågan" med olika krav och material (såsom bilder/dokumentation) som grund. Om båda parter är överrens så betalar tjänstekonsumenten in beloppet som fryses tills dess att tjänsteleverantören levererar.

 

Detta bör fungera globalt sett och hanteringen av ekonomiska medel blir en fråga att lösa separat med banker och system som kan tala, men själva grunden undrar jag om någon har sett förut eller kan se fungera med ett befintligt system?  

 

Wordpress e-handelssystem är mest fokuserat på varor (som jag uppfattat det), är det inte det så har tjänster inte den funktionaliteten för att skapa dessa "två grupper" på ett smidigt sätt. Det känns som extremt mycket custom code för att uppnå grund-funktionerna med wordpress. Jag undrar därför om någon har bättre idéer tips? Behöver absolut inte vara gratis, men kanske inte heller vara specialutvecklat för just mig då jag med min grundkunskap bör kunna göra en del av funktionaliteten själv för att sedan framåt låta en firma driva underhållet efter lansering i liten skala.

 

Tack för era synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...