Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbord och mus fungerar ej


Eltoro76

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har försökt hjälpa svärfar med hans dator men gick bet det den här gången, är väl en hygglig användare men absolut inte så jättekunnig.

 

Varken mus eller tangentbord med gamla "runda uttag" fungerar, då tänkte jag att jag byter till nya med USB men inte heller de fungerar.

Eller de fungerar innan windows kommer igång men inte sedan. Eller iaf tangentbordet för kan trycka på enter och välja "starta windows normalt" eller välja nåt av de andra alternativen...

 

Nån som har förslag på vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det har fungerat tidigare kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade:

Windows-tangenten och sen skriv in: systemåterställning

Det bör då komma upp ett program ovanför som har med systemåterställning att göra och dit kan du nog ta dig med pil upp och så starta det med Enter-tangenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det har fungerat tidigare kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade:

Windows-tangenten och sen skriv in: systemåterställning

Det bör då komma upp ett program ovanför som har med systemåterställning att göra och dit kan du nog ta dig med pil upp och så starta det med Enter-tangenten.

Men om tangentbordet inte fungerar blir ju det svårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att starta upp utan att de är inkopplade(USB).

De med rund kontakt(ps2) går inte att göra så med, de måste vara anslutna vid uppstart.

 

Sen när datorn kommit igång så anslut tangentbordet och se om det finns någon reaktion på detta?

 

Finns många frågor om detta fenomen.

 

http://www.tomshardware.co.uk/forum/287091-45-keyboard-mouse-stops-working-login-screen-boot-bios-work

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om tangentbordet inte fungerar blir ju det svårt...

Förlåt, jag tänkte bara på att det var musen som inte fungerade.

 

Fungerar tangentbordet om du väljer "Felsäkert läge med kommandotolk" i F8-menyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...