Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word dok. sparas på "fel" ställe


VIM

Rekommendera Poster

Jag kör Word 2010 och har problem när jag "sparar som". Dokumentet sparas visserligen men inte, som jag vill/tror i "Mina dokument" utan kan endast nås via "Spara som" där alla andra dokument också finns. Är det inte meningen att dok. ska sparas i "mina dok".? Jag har dessutom försökt att föra/kopiera över dok. till "Mina dok". vilket inte fungerar.

Hoppas på hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 Är det inte meningen att dok. ska sparas i "mina dok".? Jag har dessutom försökt att föra/kopiera över dok. till "Mina dok". vilket inte fungerar.

Om du öppnar en gammal fil och du sparar om den så blir förstavalet att filen ska sparas i samma mapp som den öppnats i från början.

 

Om du skapar en ny wordfil och sparar den så sparas den i Mina dokument om du inte väljer annan mapp.

 

När du väljer Spara som så är det meningen att du själv ska välja en mapp där filen ska sparas, som t.ex kan vara Mina dokument eller vilken annan mapp som helst.

 

Då försöker du väl flytta en fil som är öppen eller?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Nu har jag inte MS WORD installerat på någon dator som är igång just nu men du kan välja helt och hållet exakt var du vill att dina DOK-filer ska sparas. Det ligger under" inställningar" eller något i den stilen. Bara att leta upp den speciella mappen - i ditt fall MINA DOKUMENT - och spara inställningar. Så sparas alla dina DOK-filer i denna mapp i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...