Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskriftsinställning, hål på rätt sida, Canon iP5200R


Mikael63

Rekommendera Poster

Behöver hjälp att tänka rätt nu.. :blink:

 

Skrivare enligt rubrik.

Använder hålat papper. (Vi behöver inte gå in på detta mer)

 

En utskrift från Anteckningar/Word och utan att pillat någonstans ang. utskriftsinställningar ger, som jag har pappersbunten nu, hål på fel sida.

En utskrift från Excel, liggande format och utan att pillat någonstans ang. utskriftsinställningar ger, som jag har pappersbunten nu, hål på rätt sida.

 

Tycker nog att en simpel utskrift från Anteckningar ska vara "standard" - alltså ska jag vända pappersbunten.

 

Återstår då att i Excel se till att utskriften stämmer vad gäller hålens placering.

Detta alltså generellt i Excel.

Hur??

 

När jag förhandsgranskar en (liggande) utskrift i Excel ser den okej ut men jag kan "köpa" att den skulle bli upp&ner där bara utskriften är okej.

 

Jag vill inte skapa en kopia av min skrivare och ändra inställningarna för den ena och då använda en skrivare för vissa utskrifter, en annan skrivare (fast det är samma hårdvara) för andra utskrifter.

 

Jo, jag skriver ut alla utskrifter via priPrinter och jag kan där rotera sidorna så att det skulle stämma men då måste jag komma ihåg detta för Excel-utskrifter vilket jag kommer att glömma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger inte med riktigt, blir det olika rotationer beroende på valt program där dokumentet skall skrivas ut från?

 

I Excel vid liggande utskrift; vill du ha hålen längst upp med rättvänd text (print preview)?

Hur blir hålen i Excel om du skriver ut i stående; fel eller rätt sida (vänster eller höger)?
 

Hur roteras arket i Excel respektive Word vid utskrift om man vrider på detta från porträtt till liggande; med eller moturs?

Ser du till att du först markerar utskriftsarean på arket, så inte denna blir större än vad som ryms på ett ark, fast jag vet inte om detta skall spela nån roll egentligen.

 

Kanske skall testa själv på min Canon Pixma MG5250 och MS-Office 2010 resp. anteckningar. får väl simulera hålen med pennmarkering innan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På alla andra skrivare jag använt i jobbet (laser då) har detta fungerat utmärkt.

Ett stående Word- eller textdokument skrivs ut med hålen på rätt sätt

Ett stående eller liggande Exceldokument skrivs ut på rätt sätt.

Alltså så att hålen hamnar till vänster eller upptill.

 

När jag skriver ut från CAD får jag i dess inställningar välja "rotera" 180 grader.

Det har jag alltid fått göra och det är så att säga "default".

 

På denna bläckstråleskrivare som jag lånar hos kund fungerar inte detta med liggande Exceldokument. Jag har googlat och fler verkar ha detta problem men att det inte finns någon lösning för detta.

Visst, jag kan som sagt ha två olika skrivare (fast samma hårdvara) men med olika inställningar, den ena med roterad utskrift 180 grader.

Och det är så jag har nu men som jag vill slippa.

 

Jag har även möjlighet att i priPrinter, som liksom ligger mellan en utskrift från ett program och den fysiska skrivaren välja att rotera sidor.

Men då blir det ett moment extra, som glöms.

 

Jo, jag kan byta skrivare, vilket jag gör när det ska skrivas ut dokument som ska sättas in i pärm. De från bläckstråleskrivaren är mer temporära men jag vill ändå slippa få hålen på fel sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...