Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word i Office 365 - en fråga


kiwi01

Rekommendera Poster

Har inte hunnit öva upp tillräckliga kunskaper i Word så kanske någon kan hjälpa mig.

 

Jag skriver en hel del skrivelser till myndigheter mm och då skriver jag ju mottagarens namn längst upp och avslutat brevet med mitt namn och fullständiga adress. Efter att ha fyllt i namnet gör jag radbrytning med enter för att komma till nästa rad där adressen ska stå.

På det här sättet blir det alltid en blankrad mellan första, andra och tredje raden och det ser ju dumt ut och tar för mycket utrymme. Hur ska jag bära mig åt för att slippa blankraden?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag visserligen inte Office, men Skift+Enter brukar ge en ny rad utan att det blir nytt stycke med tomrad först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På det här sättet blir det alltid en blankrad mellan första, andra och tredje raden och det ser ju dumt ut och tar för mycket utrymme. Hur ska jag bära mig åt för att slippa blankraden?

post-124424-0-35155100-1421593738_thumb.jpg

 

Du kan ändra avstånd mellan rader och stycken med den i bilden gulmarkerade knappen med 2 pilar. Du kan också välja fördefinierade format med de gulmarkerade knapparna ovanför Format i bilden. 

 

Du kan snabbändra radavstånd med snabbkommandona Ctrl-1(normal), Ctrl-2(dubbelt) och Ctrl-5(1,5 radavstånd).

 

För alla ändringar ovan gäller att raderna som ska ändras är markerade.

 

Mer info här:

http://office.microsoft.com/sv-se/word-help/justera-avstandet-mellan-rader-eller-stycken-HP010016523.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...