Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från Pop3 till IMAP i MS Outlook 2013


Vattentornet

Rekommendera Poster

Jag har sedan länge haft min e--post i Outlook 2013 och tidigare versioner och då som POP3-konton. Nu har jag e-post både i min iPhone, iPad och på datorn. Det blir en massa raderande av mail så nu har jag lagt om på Telefon och iPad till IMAP utan större besvär. Men när det är dags att fixa detta även på datorn så blir det problem. Det går att skicka post från datorn på det aktuella kontot, men när det gäller att ta emot e-post går det sämre. Jag vet att posten kommer fram för jag ser när posten kommer in men sen hittar jag inte den i inkorgen. Om jag vet ett ord som ska finnas i mailet så dyker det upp när jag gör en sökning. Det står att det ligger i inkorgen men sen när jag tar bort sökningen hittar jag det inte. Jag har ställt in kontot med SSL och portar 993 resp 465 eftersom jag får felmeddelande om jag låter bli SSL med portar 143 och 587. Någon inställning är uppenbarligen fel men vilken?

 

/Ann-Charlotte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken internetleverantör har du? Inställningarna brukar finnas på leverantörens hemsida.

Har du kvar det gamla POP-kontot efter att du skapat IMAP-kontot?

Har du stängt av hämtningen av email till detta gamla POP-konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken internetleverantör har du? Inställningarna brukar finnas på leverantörens hemsida.

Har du kvar det gamla POP-kontot efter att du skapat IMAP-kontot?

Har du stängt av hämtningen av email till detta gamla POP-konto?

Jag har Loopia som administrerar min hemsida och eposten så jag har använt deras inställningar av portar och sånt. Jag tog bort det gamla popkontot ungefär samtidigt som jag la upp imapkontot och trodde att all gammal mail skulle försvinna. Men jag upptäckte inte förrän senare på kvällen att mina nya imapkonton lagts upp i Outlook som särskilda konton vilka fanns längst ner bland mina mappar i vänsterspalten! Så där låg mina förlorade mail. 

Nu gäller det att städa så jag slipper söka efter email på flera ställen.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...