Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta ut en bild ur en video.


RonnyB

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Blev inte rätt tidigare. Försök med detta http://youtu.be/zhXxrX8ll88

 

PS. Verkar  som inte heller detta funkar trots att det är den adress som visas i Youtube för delning. Möjligen att det beror på att jag hittar klippet via Adobes hemsida. Googla på "extract image from Premiere Element 12" så hittar du det aktuella klippet. Hoppas jag!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara . mellan youtu.be

Är det ettor eller stora I mellan åttorna på slutet. 

Provat med .com efter youtube.

Provat med .com efter ......X8II88

Har provat flera varianter, inget fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Nej, jag får det inte heller att fungera med den adress som jag fick fram via Youtube. Försök med googlingsvarianten - den vägen blir rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Cecilia! Är mycket konfunderad över det som hänt i mina försök att få en länkadress att fungera (bortsett att jag klantat med inskrivningen). Nu redigerade jag inlägg #2 ovan med samma adress som du angett i ditt inlägg. Inte fanken fick jag det att fungera.

 

Kan du se vad jag gjort fel? Hur lägger man in en länk i ett foruminlägg? Knappen Infoga begriper jag mej inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia! Är mycket konfunderad över det som hänt i mina försök att få en länkadress att fungera (bortsett att jag klantat med inskrivningen). Nu redigerade jag inlägg #2 ovan med samma adress som du angett i ditt inlägg. Inte fanken fick jag det att fungera.

 

Kan du se vad jag gjort fel? Hur lägger man in en länk i ett foruminlägg? Knappen Infoga begriper jag mej inte på.

Det behövs inga knappar i Eforum utan jag googlade enligt din anvisning och kom till en youtube-sida, där kopierade jag det som fanns i adressfältet och sen klistrade jag in det i inlägget två gånger. Den andra adressen tog jag sen bort "http://" från så att det skulle gå att se vad adressen är.

 

Så vitt jag minns så var din ursprungliga länk korrekt så när som på att ".com" saknades efter youtube i adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej, igen! Har hittat följande i manualen för Elements 12:

 

"Klicka i åtgärdsfältet på Verktyg och välj sedan alternativet Frys bildruta på panelen Verktyg." Bildrutan ska nu visas i ett nytt fönster där du kan välja Exportera och sedan ange ett namn på filen och var den ska placeras.

 

Cecilia: Kan fortfarande inte klistra in länkar i mitt svar. Var läser jag om hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite "OT" men felmeddelandet i #3 säger att yuotube inte hittas men det bör ju vara youtube.

 

Klistra in en länk kan man göra "som vanligt" med Ctrl+V

Testa att klistra in i ex. sökrutan i webbläsaren (utan att klicka Enter) bara för att se om det finns något i Urklipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Kan fortfarande inte klistra in länkar i mitt svar. Var läser jag om hur?

För att kunna klistra in länkar måste jag vid användning av IE 11 se till att knappen källa uppe till vänster är markerad som enligt bild:

 

post-57552-0-05374200-1421293189_thumb.jpg

 

Det brukar hävdas att det gamla felet är åtgärdat men det är INTE min erfarenhet.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar hävdas att det gamla felet är åtgärdat men det är INTE min erfarenhet.

 

LARSAS

Beklagar, men det är vad PC för Alla meddelar mig. Vi får hålla tummarna för att det inte dröjer så länge innan den större uppgraderingen av forumprogrammet kommer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

RonnyB: Bra att vi kunde hjälpa dej - och en stjärna i kanten till dej för att du återkom och talade om resultatet!

 

LARSAS: Tack - nu kan t.o.m. jag infoga en länkadress!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...