Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synd att man inte är döv :-(


MariaE

Rekommendera Poster

I natt vaknade jag kl 2.00 därför att några hade börjat skotta trappen :-( Det var människor från mitt bostadsbolag :-( 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glada över att någon röjer undan snön. Annars hade ni gnällt om att det inte var snöröjt.

Man behöver väl inte göra det mitt i natten :-( Att man plogar vägarna mitt i natten är väl en sak men inne i ett bostadsområde?

/Maria 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen bestämt att så ska det vara, att före ett visst klockslag på morgonen ska det vara röjt och klart, och är det inte det, och någon halkar, gör sig illa, så kan ju fastighetsägaren bli skadeståndsskyldig.

 

Sådant får man finna sig i som hyresgäst, i detta snöland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var du inte ensam om. Jag och säkert 1000-tals andra vaknade inatt av att Egon väsnades utanför fönstren.

Eller av när den tog taket på huset

http://www.aftenposten.no/nyheter/Matte-flykte-med-spedbarn-under-armen-7856295.html

Vad var det taket gjort av ??Jag läste bara det som stod under bilden. Jag gillar inte att läsa norska. Det är för många ord som jag måste kolla. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver väl inte göra det mitt i natten :-( Att man plogar vägarna mitt i natten är väl en sak men inne i ett bostadsområde?

/Maria 

Tidningsbuden börjar jobba klockan 02.00, i alla fall i Göteborgs-Postens utdelningsområden.

För tidningsbuden är det ett tufft arbete att dra runt en vagn med 200 tidningar, eller ännu fler, i snö.

Således är det mycket underlättande för dessa slitvargar om snöröjning skett innan de skall ut och göra sitt dagsverke.

Åge

 

Redigering: Rätt stavning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sover gött även om någon skottar ute. =) Jag sover även med tv igång.

Är du döv eller har ci ? Då blir man ju döv när man tar av sej den yttre delen. Jag är bara hörselskadad.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I natt har de inte skottat trappen eller plogat iallafall. . De plogade igår kväll. Jag vet inte om jag fick några bra bilder på det. Nu är det nästan lika mycket snö som det var för några år sedan. Jag återställde några bilder från USB-minne då det fanns mycket snö på min gård. Ja det är inte bara min gård det är andra som bor runt om också på samma gård. Nu har jag nya bilder med snö på gården. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han snakket med naboen, og fikk snart beskjed om at hele taket på leiligheten over dem var blåst bort. To vegger var også borte. Det ene lå over leiligheten deres.

från

http://www.aftenposten.no/nyheter/Matte-flykte-med-spedbarn-under-armen-7856295.html

 

att hela taket på lägenheten över dem hade blåst bort. Två väggar var också borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I natt har de inte skottat trappen eller plogat iallafall. . De plogade igår kväll. Jag vet inte om jag fick några bra bilder på det. Nu är det nästan lika mycket snö som det var för några år sedan. Jag återställde några bilder från USB-minne då det fanns mycket snö på min gård. Ja det är inte bara min gård det är andra som bor runt om också på samma gård. Nu har jag nya bilder med snö på gården. 

/Maria

............det låter väldigt underligt för jag har bara regn hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

............det låter väldigt underligt för jag har bara regn hos mig.

Det beror ju på var du bor... Om du bor i Skåne så är det ju inte så konstigt om det inte är nån snö. Men om du bor i Härnösand och uppåt landet då blir jag förvånad om det inte finns snö där. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snödjupskartan stämmer INTE här.. va nyss ut å sopa av parabolen.. snön nådd till låren... Hälsingland. .värst drabbad denna gång också. :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...