Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mapp som lagt sig på skrivbordet

Martassen
Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Jag kör Windows 8.1 och när jag starta datorn idag så ligger det en mapp på skrivbordet som jag ej lagt där. Mapp Document themes. Ingen genväg utan en vanlig mapp. (Se bild).
När jag öppnade mappen så är den tom.

Jag har inget minne av att jag lagt den på skrivbordet. Antar att den har med office att göra (13).
Gick in i Word och klicka på teman i word och excel och då ser jag sedan i mappen document themes att två undermappar med namnen Theme fonts och theme color skapas. Dessa mappar har inget innehåll.

högerklickar jag på mappen och väljer egenskaper så ligger den i sökväg c/users/mittnamn/desktop

Kan jag ta bort mappen Document themes som ligger på skrivbordet?
Jag tog först bort mappen men ånga mig sedan och gjorde så att jag dolde mappen istället ifall :-).

Redigerad av Martassen
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på mappen och kolla så att "storlek" och "innehåll" verkligen är noll (0) om du nu vill radera den. Samt lägg den i papperskorgen och inte radera den definitivt.

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • Solution

Jag tycker nog att det är bättre att fortsätta att ha mappen dold så Martassen slipper se den på skrivbordet än att förpassa den till papperskorgen, som Martassen väl tömmer med jämna mellanrum. I och med att mappen har ett namn så är det förmodligen en mapp Martassen ska ha. I min Windows 7 tog jag bort mappen Saved games eftersom jag tyckte den var onödig men då fick jag ett felmeddelande ända tills jag skapade en ny tom mapp, som jag döpte till Saved games och placerade i C:\Users\mitt namn. På så sätt ser jag den inte och slipper reta mig på den.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Tack för poäng! Du har förresten rätt i att Documents Themes är något som ingår i Microsoft Office. För nyttan med denna funktion se lektion 5 här om Mastering Styles and Document Themes i Word 2013.

http://www.howtogeek.com/school/microsoft-word-document-formatting-essentials/lesson1/

Här står det på svenska om formatmallar i Word 2010:
https://support.office.com/sv-se/article/Grundl%C3%A4ggande-om-formatmallar-i-Word-d38d6e47-f6fc-48eb-a607-1eb120dec563

(Microsoft har skrivit mindre om Word 2013 men det beror nog på att det mesta är likadant som i Word 2010.)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...