Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny SSD. 2 parallella versioner av windows 7.


J.Holén

Rekommendera Poster

Hej, nu är det såhär, jag monterade precis en ny SSD disk och installerade windows 7 på den. (sammanfattat).
Men nu är problemet, jag antog vilket kanske var dumt gjort.. att när jag installerade windows på SSD disken skulle datorn rensas på allt det gamla som finns kvar på min andra hårddisk. (Har 2 hårddiskar i datorn).

Så som titeln nu lyder, jag har då råkat få 2 parallella versioner av windows 7 på datorn..
Hur fixar jag det här? Vill enbart ha windows 7 på SSD disken!

Tacksam för svar!


EDIT: Kände att det var lite dåligt förklarar, har nämligen 1 SSD disk i datorn, och en HDD disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Till att börja med kontrollera att Windows kan starta från SSD när du tar ut hårddisken så att inte startfilerna bara ligger på hårddisken.

 

Om det går bra kan du inifrån Windows använda det inbyggda programmet Diskhanteraren och formatera partitionen med den gamla Windows-installationen, om du inte har något du vill behålla på gamla C:, eller ta bort Windows-mappen, Program-mappar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Till att börja med kontrollera att Windows kan starta från SSD när du tar ut hårddisken så att inte startfilerna bara ligger på hårddisken.

 

Om det går bra kan du inifrån Windows använda det inbyggda programmet Diskhanteraren och formatera partitionen med den gamla Windows-installationen, om du inte har något du vill behålla på gamla C:, eller ta bort Windows-mappen, Program-mappar mm.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...