Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idiotiska Yahoo :-(


MariaE

Rekommendera Poster

Jag har försökt i flera dagar att få ett nytt lösenord via yahoo. Det verkar vara omöjligt :-( Och Yahoo kundtjänst kommer man inte fram till :-( Jag loggade in mej via google förut men nu funkar inte det längre :-( 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocken Bruse

Jag har själv några mailkonton hon YAHOO (YAHOO.SE) sedan ca 2000 eller 2001. Vad är problemet? Mig veterligen har de inte ändrat något som gör att man inte kan komma åt sitt mailkonto såvida du inte tappat bort ditt PW!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa den sidan. Jag loggade alltid in mej via google tidigare. Orsaken till att jag gjorde det var att jag tyckte yahoo's lösenordssystem var så konstigt. Rätt som det var kom det upp att jag måste verifiera lösenordet och då måste jag se konstiga tecken.  Jag kunde inte heller välja en ny kod direkt om jag inte kunde se tecknen som stod där. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte :-( Jag har försökt flera gånger men inte just från den sidan . Tur att filerna gick att ladda upp iallafall

/Maria

 

post-120863-0-60961800-1420127675_thumb.jpg

post-120863-0-84324800-1420127696_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte har svenskt Yahoo som Bocken Bruse och jag? Jag loggar in via den här länken

https://login.yahoo.com/config/login?.lang=sv-SE&.intl=se&.done=http://se.yahoo.com/

och fyller då i Yahoo-användarnamn och Lösenord

Skulle det funka bättre att logga in på en svenskk sida bara för att jag råkar vara i Sverige? Jag ska testa att logga in från den sidan. men jag har nästan alltid loggat in google som jag har på engelska. Det har också slutat att funka nu :-( Före nyår gick det hur bra som helst . 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte har svenskt Yahoo som Bocken Bruse och jag? Jag loggar in via den här länken

https://login.yahoo.com/config/login?.lang=sv-SE&.intl=se&.done=http://se.yahoo.com/

och fyller då i Yahoo-användarnamn och Lösenord

Lösenordet till Yahoo kommer jag inte ihåg eftersom jag alltid loggade in mej med google förut. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte har svenskt Yahoo som Bocken Bruse och jag? Jag loggar in via den här länken

https://login.yahoo.com/config/login?.lang=sv-SE&.intl=se&.done=http://se.yahoo.com/

och fyller då i Yahoo-användarnamn och Lösenord

Ibland kan det vara bättre att logga in på den svenskspråkiga sidan eftersom jag råkar befinna mej i Sverige... Detta meddelande fick jag när jag loggade in mej på den svenska sidan 

Försök igen den 02 januari 2015, efter kl 17:21. Då kan du återställa ditt lösenord genom att svara på den hemliga fråga som du valde för ditt konto.

Detta måste jag anteckna på papper också och lägga vid datorn. Om jag försöker logga in en dag senare kanske inte detta funkar ??

/Maria
 
Jag skulle ha loggat in på den länken och ingen annan länk som jag fick här. Nu har jag fått en ny länk av yahoo som jag ska logga in på. 
/Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kommer du ihåg din hemliga fråga då? Jag kan inte minnas att jag valde någon hemlig fråga för mitt yahookonto när jag skaffade det för flera år sen. Däremot har jag på senare år gett yahoo en av mina andra mejladresser, som säkerhet. Efter det har jag kunnat gå in på den uppgivna mejladressen och därifrån kunnat bekräfta att ja, yahoo-mejladressen är också min.
 

Jag förstår dock inte hur du tidigare har kunnat logga in på din yahoomejl utan lösenord. Vadå "logga in från google"? Har du kopplat yahoomejlen till gmail eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kommer du ihåg din hemliga fråga då? Jag kan inte minnas att jag valde någon hemlig fråga för mitt yahookonto när jag skaffade det för flera år sen. Däremot har jag på senare år gett yahoo en av mina andra mejladresser, som säkerhet. Efter det har jag kunnat gå in på den uppgivna mejladressen och därifrån kunnat bekräfta att ja, yahoo-mejladressen är också min.

 

Jag förstår dock inte hur du tidigare har kunnat logga in på din yahoomejl utan lösenord. Vadå "logga in från google"? Har du kopplat yahoomejlen till gmail eller?

När jag min fråga visas kommer jag ihåg svaret. Dessa frågor är ju enkla som t.e.x. "Vad är din favoritmat" eller "Vilket djur tycker du bäst om" . Man kan ju välja frågor. Jag har gett yahoo en av mina andra emailadresser men jag har aldrig tänkt på att skicka email till yahoo från den adressen. Jag använde istället gmail för att logga in mej på Yahoo. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min fråga visas kommer jag ihåg svaret

Jag är inte så säker på att du får se frågan du valde när du skaffade kontot. Det är ju frågan du ska komma ihåg.

 

 

Jag hoppas du kommer ihåg exakt vilken annan e-postadress du gett till Yahoo. Du ska självklart inte skriva ett nytt meddelande till Yahoo från den adressen. Om det går bra att återställa ditt yahookonto kommer du på den andra adressen att få ett meddelande av Yahoo där de vill ha bekräftelse att det är du som är ägare till Yahooadressen. I det meddelandet kommer det att stå hur du ska göra. 

 

Det allra bästa vore förstås om du kunde komma ihåg ditt gamla lösenord. Är du säker på att du inte har det uppskrivet på ett papper någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocken Bruse

Jag ska testa den sidan. Jag loggade alltid in mej via google tidigare. Orsaken till att jag gjorde det var att jag tyckte yahoo's lösenordssystem var så konstigt. Rätt som det var kom det upp att jag måste verifiera lösenordet och då måste jag se konstiga tecken.  Jag kunde inte heller välja en ny kod direkt om jag inte kunde se tecknen som stod där. 

/Maria

Jag förstår inte varför du loggar in på YAHOO via GOOGLE???

 

Lämpligtvis loggar in på den sajten/mailkontot som man ska till.  Vad beträffar YAHOO loggar man in via:

 

YAHOO MAIL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser i min lösenordshanterare att jag skapade mitt Yahoo-konto för drygt 4 år sen och då hade två "hemliga frågor" (och en alternativ e-postadress).

 

Jag är inte så säker på att du får se frågan du valde när du skaffade kontot. Det är ju frågan du ska komma ihåg.

Det är svaren på de två frågorna som jag borde behöva komma ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Då får vi hoppas att samma gäller för Maria. Jag skaffade mitt konto 2006 och jag minns inga frågor men jag har förstås aldrig glömt bort mitt lösenord. Däremot har jag bytt det några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte logga in nu igen att logga in på Yahoo men jag fick svaret att länken hade upphört :-(  Jag  gjorde om det hela och fick en ny tid som jag ska logga in på. Så kan man ju hålla på i all evighet :-( Jag har skrivit på facebook om det också. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför du loggar in på YAHOO via GOOGLE???

 

Lämpligtvis loggar in på den sajten/mailkontot som man ska till.  Vad beträffar YAHOO loggar man in via:

 

YAHOO MAIL

Det blev fel. :-(  Det gjorde att länken som jag fick av yahoo hade upphört att gälla. Jag ska logga in på den sidan som yahoo ger mej. Nu har jag fått en ny sida av yahoo att logga in på.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu har jag kommit in på yahoo. Gud att det ska vara så krångligt. :-( 

/Maria 

Det förenklar om man kommer ihåg sina lösenord :) . Om man loggar in via annat konto så måste man ju komma ihåg lösenordet som man inte använder, ifall sådant här händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag alltid loggade in mej via google tidigare så behövde jag inte komma ihåg lösenordet som jag en gång hade gett till yahoo tyckte jag. Jag har ju både bytt datorer och fått några vanliga CD-R mm förstörda. Det har ju gjort att jag har förloat en del filer och även lösenordet också om jag nu lagrade det på nån CD-R mm. Jag kanske lagrade det på en diskett eller USB-minne också ? 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag hoppa på denna tråd, då den är relevant för mitt problem.

Jag har en Yahoo.semail som jag sällan använder, men 1 gång kunde jag inte komma vidare utan att den fick ett telefonnummer att ev skicka en kod till om jag blev utelåst. 

Nu har jag storstädat datorn & skulle in på denna mail. Trots att jag har rätt lösenord vill den trots allt att jag verifierar mig med koden som skall skickas till min mobil...

Nu var det så länge sedan jag gjorde detta så numret är inaktuellt, och man få inte som alternativ att få det skickat som lösenord/eller besvarad fråga osv.

Har mailat de men de verka bara hänvisa till sina hjälpsidor.

Då jag är kass på engelska men jag har försökt att hitta svaret men ej kunnat, så tänkte jag att ev nån här förstår/vet hur man löser det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppa på denna tråd, då den är relevant för mitt problem.

Jag har en Yahoo.semail som jag sällan använder, men 1 gång kunde jag inte komma vidare utan att den fick ett telefonnummer att ev skicka en kod till om jag blev utelåst. 

Nu har jag storstädat datorn & skulle in på denna mail. Trots att jag har rätt lösenord vill den trots allt att jag verifierar mig med koden som skall skickas till min mobil...

Nu var det så länge sedan jag gjorde detta så numret är inaktuellt, och man få inte som alternativ att få det skickat som lösenord/eller besvarad fråga osv.

Har mailat de men de verka bara hänvisa till sina hjälpsidor.

Då jag är kass på engelska men jag har försökt att hitta svaret men ej kunnat, så tänkte jag att ev nån här förstår/vet hur man löser det?

Jag får upp den här sidan på svenska i alla fall: https://login.yahoo.com/forgot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...