Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Färdigkonfigurerad liten pc för mediabruk


.M

Rekommendera Poster

Jag funderar på om jag ska ersätta min media-pc. Den fungerar hyffsat, men det verkar vara lite problem med ljudet och usb-portar och så vidare. Så antagligen installerar jag om den eller så köper jag en ny.

 

Om jag ska köpa en ny så har jag några krav. Dels så ska den vara färdigkonfigurerad med Windows 8.1 så jag slipper den biten. Och det ska vara en liten pc i storlek med ASRock's mini pc eller Mac mini. Bonus om det sitter en Blu-ray spelare i den från början, men det är inget krav.

 

Någon som har något förslag på en sådan pc? ASRock verkar göra vettiga maskiner men dom verkar inte komma med Windows 8.1 installerat från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på prisjakt, dustin och inet så säger samtliga att operativsystem inte ingår. Så nej, jag tror inte att operativsystem följer med på dvd, jag tror inte det följer med alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocken Bruse

Tittar man på prisjakt, dustin och inet så säger samtliga att operativsystem inte ingår. Så nej, jag tror inte att operativsystem följer med på dvd, jag tror inte det följer med alls.

OK, kanske inte.

 

Är det så att du inte vill betala för operativsystemet så finns det ju att tanka ner från mängder med sajter gratis. Eller är det själva installationen/uppdateringarna du tycker är jobbig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat ASUS VivoPC (win 8.1)och tycker den var en positiv överraskning. Ingen Blu-ray dock. Vad jag förstått så har det kommit ut kraftigare modeller nyligen. b.l.a med bättre grafikkort.

 

Läcker liten grej som du kan VESA fästa till en monitor, eller t..o.m bakom tv'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat ASUS VivoPC (win 8.1)och tycker den var en positiv överraskning. Ingen Blu-ray dock. Vad jag förstått så har det kommit ut kraftigare modeller nyligen. b.l.a med bättre grafikkort.

 

Läcker liten grej som du kan VESA fästa till en monitor, eller t..o.m bakom tv'n.

Den där verkar ju förträffligt ju! Tack för förslag, jag ska helt klart forska vidare i den där modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där verkar ju förträffligt ju! Tack för förslag, jag ska helt klart forska vidare i den där modellen.

Ja absolut! Är själv lite i valet och kvalet faktiskt :)

 

Dessutom lätt att uppgradera både RAM och HDD om man vill. Tydligen 4K stöd. Kan passa på och tala om att den modell jag är bekant med var mycket lätt att installera.

 

Men forska för all del noggrant om du tycker priset ger dig vad du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha Windows 8.1?

 

Min son fick ett nytt grafikkort i julklapp och jag hade sagt till honom att jag måste installera ett nyare windows för XP klarade inte nya grafikkortet.

Och när han kommer in efter installationen är klar (gick jättesmidigt) så säger han. Jamen det där är inte Windows 8. Det ser ju helt normalt ut.

Och jag svarar nej det är Windows 7 Pro, samma som vi kör på jobbet.

Och så kommer det en lång harang från sonen om hur förfärligt W8 är. Och hur glad han är att det inte är W8. På datorn.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843263

Vi kör engelska versionen på jobbet. Och för allt ska gå reflexmässigt vill jag ha samma hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...