Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu har ljudet slutat att funka :-(


MariaE

Rekommendera Poster

Nu har ljudet slutat att funka på min Windows dator :-( Jag har tyvärr inte blivit döv ännu. Men om man skulle bli döv så kanske man får tinnitus istället :-( Det är ju också ljud  fast ingen annan kan höra det. Datorljudet hör jag trots allt :-( Jag som blev lurad av en "datakunnig" person att installera Windows 7 med 64 bitar :-(

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://dator8.info/9/2014/12/Hur-fixar-jag-ljudproblem-drivrutin-hardvara-gratis.html

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/tips-fixing-common-sound-problems#tips-fixing-common-sound-problems=windows-7

 

Prova att högerklicka på högtalaren se efter så den inte har ett rött kryss över sig, Windows 7 är excellent du har inte blivit lurad, men den personen skulle ha hjälpt dig att få ljudet att fungera som installerade Windows åt dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har funkat tidigare men nu har det helt plötsligt slutat att funka :-(

 

Nu har jag högerklickat på högtalaren och bockat i kryssrutan. Hoppas det funkar efter en omstart. Jag har bara kollat i alla andra menyer. Där var de flesta kryssrutor markerade

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ljudet slutat att funka på min Windows dator :-( Jag har tyvärr inte blivit döv ännu. Men om man skulle bli döv så kanske man får tinnitus istället :-( Det är ju också ljud  fast ingen annan kan höra det. Datorljudet hör jag trots allt :-( Jag som blev lurad av en "datakunnig" person att installera Windows 7 med 64 bitar :-(

/Maria

Beklagar du att du inte blivit döv ännu?

 

Så vitt jag vet så är inte tinnitus ett "ljud" utan det är ett "programmeringsfel" eller snarare en skada mellan örat och hjärnan om jag inte minns fel.

 

Lider själv av tinnitus efter alltför många stora konserter utan hörselskydd.  :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar du att du inte blivit döv ännu?

 

Så vitt jag vet så är inte tinnitus ett "ljud" utan det är ett "programmeringsfel" eller snarare en skada mellan örat och hjärnan om jag inte minns fel.

 

Lider själv av tinnitus efter alltför många stora konserter utan hörselskydd.  :(

Det är ofta mycket lättare att vara döv än att vara hörselskadad. Döva har ett eget språk och har mer social gemenskap än vad hörselskadade har. Men döva som bor i mindre städer är mycket isolerade. Därför flyttar många föräldrar som har hörselskadade och döva barn till Stockholm, Örebro, Leksand, Härnosand eller Lund där det finns dövskolor. Nu kommer jag inte ihåg alla städer. 

 

Tinnitus är ljud men man kan bara höra det själv. Det finns bevis på att tinnitus finns. Jag hittar inga länkar om detta. Men jag läste det i Auris hörselskadades tidning. Tinnitus kan ses med Pet-scanning. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tubular

Det är ofta mycket lättare att vara döv än att vara hörselskadad. Döva har ett eget språk och har mer social gemenskap än vad hörselskadade har. Men döva som bor i mindre städer är mycket isolerade. Därför flyttar många föräldrar som har hörselskadade och döva barn till Stockholm, Örebro, Leksand, Härnosand eller andra städer där det finns dövskolor. Nu kommer jag inte ihåg alla städer. 

 

Tinnitus är ljud men man kan bara höra det själv. Det finns bevis på att tinnitus finns. Jag hittar inga länkar om detta. Men jag läste det i Auris hörselskadades tidning. Tinnitus kan ses med Pet-scanning. 

/Maria

Huruvida Tinnitus kan ses med Pet-scanning är något nytt för mig. Men personligen behöver jag ingen scanning för att få bevisat att jag har en "bisvärm" inne i mitt vänstra öra. Enligt läkare så fann man då jag gjorde MR-skalle (som gjordes då jag hade en mindre hjärnblödning) så visade det sig att jag hade en onormalt bred ven vid vänster öra och då menade man att det var den breda venen som var orsaken till min tinnitus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har sovit lite till ska jag kolla så att jag har rätt audiokabel i datorn. Jag köpte en till kabel och den har jag tlll min Linux dator. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande inget ljud i datorn :-( Jag kanske har kopplat audiosladden till fel uttag bak på datorn. :-( Jag flyttade den från min Linux dator. Det gick inte bifoga några bilder. varför vet jag inte på problemet . Jag döpte om bilderna ockcå Jag får göra ett nytt försök 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag bilderna kommer med också...Denna gång behövde jag inte döpa alla filer till olika nummer. Det blev inget ljud trots att jag startade om datorn . 

/Maria

post-120863-0-92235400-1420038395_thumb.jpg

post-120863-0-61923400-1420038415_thumb.jpg

post-120863-0-34955600-1420038451_thumb.jpg

post-120863-0-35864300-1420038475_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudet funkar fortfarande inte trots att jag testade med den andra audiokabeln. Det verkar inte heller finnas så många som vet varför det inte funkar heller. Men ljudet funkar till min andra dator . Men den datorn är faktiskt tyst trots att det är Windows 7 med 64 bitar. Den datorn börjar bara låta om jag gör jobbiga saker med den som att t.e.x. söka efter filer och sen bränna en CD-R/RW eller DVD-R/RW. Jag får använda min slingkudde i stället. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MariaE!

 

Vill du bara avreagera dig för att ljudet inte fungerar eftersom du har skrivit i "Avreagera dig!" eller vill du ha hjälp med att försöka fixa det?

I det senare fallet är det bäst att tråden flyttas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MariaE!

 

Vill du bara avreagera dig för att ljudet inte fungerar eftersom du har skrivit i "Avreagera dig!" eller vill du ha hjälp med att försöka fixa det?

I det senare fallet är det bäst att tråden flyttas.

Ljudet funkar nu till datorn. Det var jag som hade glömt att jag hade kopplat in en halsslinga i hörlursuttaget. Då funkar inte min stolsslinga. Jag får inte glömma bort att jag "sitter fast" med datorn nu. :-) Jag ska försöka få min stolsslinga att funka också. 

 

Just nu lyssnar jag på julsånger. För det mesta brukar jag lyssna på Engelska Phonics när jag sitter vid datorn. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...