Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Börni

LÖST Bluetooth försvunnen

Rekommendera Poster

Börni

Har en en vecka gammal Lamina 7" platta där från ena dagen till den andra bluetooth inte tycks finnas längre. Det finns ingen ikon i aktivitetsfältet och i enhetshanteraren ser jag bara Microsofts Bluetooth-radio, ingen hårdvara. I min ordinarie bärbara PC (Win7) finns utöver Microsofts Bluetooth-radio en hårdvara också i enhetshanteraren, antar att det borde finnas någon även i Laminan.

Tänkte försöka med systemåterställning men det visar sig då att Laminan är förinställd med systemskyddet avstängt, så återställning går inte eftersom det då inte har skapats någon återställningspunkt. Att systemskyddet levererats avstängt gissar jag kan bero på att plattan tyvärr har för snålt minne (16 GB).

Finns det något sätt att ta reda på om det uppstått ett hårdvarufel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thomas1

Med lite tur så är det bara ikonen som är dold. Kolla detta.

post-340-0-39818100-1420555990_thumb.jpg

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Börni

Nej, så enkelt var det tyvärr inte. Det var inte bara ikonen utan själva funktionen som var borta. Till slut gav jag upp och tog till domedagsvapnet ominstallaton av Windows (jag hade ju inte hunnit samla på mig särskilt mycket data som kunde försvinna) och efter det fanns bluetooth igen. Så något hårdvarufel var det tydligen inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...