Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Icke fungerande appar och Store!


liwabettan

Recommended Posts

Jag har Windows 8 och Store fungerar inte, den gröna sidan med kassen visas  i 5 sekunder och sedan kommer Startbilden tillbaka.

 

Ingen av de andra apparna fungerar heller, ett meddelande tvärs över bilden "Det går inte att öppna appen" "Gå till Store" är meddelandet .

 

Jag är ju verkligen inte den ende som har detta problem och tydligen finns det ingen eller massor av lösningar på problemet.

 

Jag har provat alla förslag som finns på Windows hjälpcenter, i ert forum och på andra forum. Stängt av brandväggar och virusprogram, installerat ny användare, kört felsökare för appar. Felet har varit länge så det finns ingen återställningspunkt som jag kan referera till och återställa.

Vad gör jag ????

Öppnar fönstret och slänger ut burken ????

Egentligen gör det inte så mycket mer än att jag skulle vilja uppgradera till Windows 8.1 ... det är väl det enda intressanta med Windows 8.

 

Hälsningar liwabettan

Link to comment
Share on other sites

Men det var ju inte det du menade ser jag nu ;)

Manuell installation :

1.

Se till att datorn är nätansluten och ansluten till Internet med en anslutning utan datapriser. Koppla inte bort datorn från elnätet eller Internet medan uppdateringen installeras, och stäng heller inte av den.

 

2.

Svep in från högra kanten av skärmen och tryck på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.

(Om du använder en mus pekar du i det nedre högra hörnet av skärmen, rör muspekaren uppåt och klickar på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.)

 

3.

Tryck eller klicka på Uppdatera/återställa och sedan på Windows Update.

 

Här på punkt 3 vet jag inte vad jag ska välja

 

post-135096-0-92011000-1419781411_thumb.jpg

 

... jag har ingen "Uppdatera/återställa"

och "Windows Update" uppmanar mig att starta om datorn för att slutföra installation av uppdateringarna!

Om jag väljer "Allmänt" finns möjligheten att "återställa datorn utan att dina filer påverkas" --- där får jag svaret "Sätt i media. Vissa filer saknas. Dessa filer finns på installations- eller återställningsmediet för Windows"

 

Blir lite Moment 22 känns det som

Link to comment
Share on other sites

Avinstallera antivirusprogram och brandvägg som inte kommer från Microsoft, liksom SkyDrive, samt uppdatera Canon-programmet.

 

Hjälper inget annat så ominstallera Windows 8 och få in uppgraderingen till 8.1 innan du installerar något annat program.

Link to comment
Share on other sites

Avinstallera antivirusprogram och brandvägg som inte kommer från Microsoft, liksom SkyDrive, samt uppdatera Canon-programmet.

Jag har gjort detta, uppdateringen av Canon-programmet gör ingen skillnad, jag får samma svar när jag kör Uppgraderingsass. om det programmet.

 

Men jag kommer ändå inte åt Store, död som tidigare.

 

Jag får prova med ominstallation

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...