Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös Deltaco-mus stänger av sig


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med min nyinköpta trådlösa deltacomus, Jag har en trådlös optisk mus Deltaco MS-768 och den stänger av sig hela tiden så man måste klicka för att den ska gå igång igen, jag har försökt att uppdatera drivrutinen i enhetshanteraren men den säger att det inte finns nån nyare drivrutin.

 

Jag ska skicka en fråga till deltaco också men jag räknar med att få svar tidigast på måndag då det är helg och jul nu.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har musen en flik om energibesparing i Enhetshanteraren?

För i så fall kan du se om det finns någon lämplig inställning där att ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda inställningen som finns där som man kan ändra är "Tillåt att den här enheten tar datorn ur vänteläge". Det finns en annan som heter "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström", men den kan jag inte klicka på. Musen är även kallad i Enhetshanteraren HID-kompatibel mus.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att stoppa i nya/andra nya batterier?

Batterierna är det inga problem med, jag stoppade i nya som jag hade köpt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar min mus igen!

Jag testade att starta om datorn och stoppa in mottagaren i en annan port, så nu har jag löst problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar min mus igen!

Jag testade att starta om datorn och stoppa in mottagaren i en annan port, så nu har jag löst problemet!

 

Då kan du ha problem med den aktuella porten, om en annan port fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...