Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iphone 5, horisontalläge försvunnit


annista

Rekommendera Poster

Hej

Min mobil är ca 1,5 år gammal.

Sen två dagar kan jag inte se "liggande" bild när jag vänder på mobilen i horisontalläge(som man har om man t ex ska kolla på film). Inga foton ingenting vänder på sig när jag vänder mobilen.

jag har inte tappat den nyligen .

Någon som varit med om liknande.?

Och undrar även om man lämnar in sånt här för reparation eller om det blir för dyrt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt få support från apple vilket tyvärr inte går eftersom min garanti gått ut, så i så fall måste jag betala några hundra för att få chatta med dom.

Det blir väl till att gå och fråga där jag köpt mobilen.  

Kan tillägga att mobilen  inte utsatts för fukt vad jag vet.

  mMen är nyfiken på om någon råkat ut för samma..   Snälla svara!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Någon som vet vad den lilla symbolen i övre höger hörn betyder som ser ut som ett hänglås med cirkel runt( liten öppning i cirkeln). ??Den har jag inte sett innan och undrar om det har med mitt problem att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du googlar på fenomenet finner du att hänglåssymbolen visar att du har aktiverat en rotationlåsfunktion. Jag tippar att detta medför att bildläget är låst. Om du googlar hittar du säkert hur du tar bort rotationslåsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:Tack Nu är det fixat, lättare än jag trodde. Man bara svepte från skärmens nederkant så man kommer till kontrollcenter och klickar "rotationslås-symbolen" så att den blir svag. Antagligen har jag råkat markera den nån dag när jag använde ficklampan.

Detta hade jag aldrig rett ut på egen hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...