Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tidningen 'PC för alla' blåser dig


Gäst George M

Rekommendera Poster

Gäst George M

I var tredje utgåva av 'Pc för alla' medföljer en DVD-skiva.

Gott så långt. Omslagssidan skallrar: "DVD på köpet!"

- "...på köpet" kallar jag för vilseledande marknadsföring!

Ty en tidning förutan DVD-skiva brukar kosta 79 kr och tid-

ningen MED DVD-skiva brukar kosta 99 kr. Alltså en pris-

h ö j n i n g med 20 kr.

- Det kallar jag att föra köparna bakom ljuset. Därmed önskar

jag redaktionen på 'Digitala hemmet'-tidningen för en

misslyckad jul och en dito inledning av det nya året 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

videofotografen

Vad beträffar TS inlägg har jag ärligt talat ingen uppfattning. Däremot ställer jag mig frågan om DVD-skivan över huvud taget behövs i dessa internettider när garanterat 100% av tidningen PC För Allas läsare har tillgång till internet?

I tidernas begynnelse prenumererade jag på tidningen. På den tiden innehöll samtliga sidor i tidningen dator- och datarelaterad läsning. Vid sidan om tidningen Mikrodatorn min favorittidning.  :thumbsup:

Sedan började massa annat icke dator- eller datarelaterat komma in i tidningen varför jag slutade som prenumerant. Nappade på något erbjudande typ 3 - 4 tidningar för en hundring eller något i den stilen med jämna mellanrum samtidigt som jag märkte att datorer- och data fick mindre och mindre innehåll och det digitala hemmet tog överhand. Idag i slutet av 2014 när jag på biblioteket någon gång bläddrar igenom tidningen upptäcker jag att mitt intresse - stationära datorer och rolig mjukvara har mindre och mindre innehåll.

Men åter tillbaka till topic - jag tycker PCFA kan skrota DVD-skivan. Ungefär på samma sätt som Telia har skrotat alla telefonkiosker.

God Jul & Gott Nytt År!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prenumerant på PC för alla för ett tag men slutar då det inte fanns någon som jag tycke om att läsa.

 

Men det som tycker att dom ska göra är.

 

Ta bort DVD-skivan bara för det som finns i den är bara saker som är gratis eller demo på spel eller program och varför inte skriva i tidningen vart man kan ladda ner det istället?

 

Och sen kom jag på varför ska jag prenumerera på tidningen när jag kan gå till biblioteket och läsa den där och om det är någon som jag vill så ta jag bara en bild på det i biblioteket.

 

Mitt råd är låt inte biblioteket prenumerera på tidningen och ta bort den där DVD-skivan och gör så att den kostar lite mindre och lägg till mer pc än annat skit.

 

God Jul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att PC för Alla är en utmärkt tidning, med eller utan CD-skiva. Men det finns ju ingen lag som säger att man måste köpa eller läsa den så varför irritera sig? Vi tittar väl inte på TV-program som vi avskyr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hat kan inte stillas av hat,

hat kan bara stillas av icke-hat.

Buddha

 

Tänk på dessa tänkvärda ord George M.

Tycker du "gnäller" lite för ofta här på e-forum.

Njut av livet istället för förr än du anar är det slut.

Säger en som vet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I var tredje utgåva av 'Pc för alla' medföljer en DVD-skiva.

Gott så långt. Omslagssidan skallrar: "DVD på köpet!"

- "...på köpet" kallar jag för vilseledande marknadsföring!

Ty en tidning förutan DVD-skiva brukar kosta 79 kr och tid-

ningen MED DVD-skiva brukar kosta 99 kr. Alltså en pris-

h ö j n i n g med 20 kr.

- Det kallar jag att föra köparna bakom ljuset. Därmed önskar

jag redaktionen på 'Digitala hemmet'-tidningen för en

misslyckad jul och en dito inledning av det nya året 2015.

 

Det du får betala extra för, är inplastningen för skivan och pressningen av DVD´n, är tjugo "20" kr något att gnälla om?

Ca 3-4 st DVD per år handlar det om.

Det är ju frivilligt att köpa tidningen.

Men du nämner priset 79:- per nr, då köper du tidningen utan skiva styckvis i din butik?

Prenumererar du på den, kostar varje nummer ca 72:-, då ingår alla skivor utan prishöjning.

I en prenumeration ingår också erbjudanden med värde 2000:- per år.

Tidningen utkommer med ca 11 nr per år.

 

Sen är det upp till oss läsare vilket vi väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tubular

Jag tycker att PC för Alla är en utmärkt tidning, med eller utan CD-skiva. Men det finns ju ingen lag som säger att man måste köpa eller läsa den så varför irritera sig? Vi tittar väl inte på TV-program som vi avskyr?

Nja, läser man Tittarservice på SVT så tycks det vara som så att väldigt många tittar på TV-program som man avskyr. Åtminstone med tanke på Tyck Till.

Själv finner jag det något märkligt att titta på ett program i kanske 1 timme som man tycker är helt värdelöst, det finns väl en fjärrkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det många år sedan jag slutade att läsa PC För Alla, men hur Kan du påstå att tidningen "blåser dig? Priset står klart och tydligt och för DET PRISET ingår en DVD, Det är ju inte vilseledande eller felaktig information. Att den kostar mindre utan DVD, är ovidkommande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ty en tidning förutan DVD-skiva brukar kosta 79 kr och tid-

ningen MED DVD-skiva brukar kosta 99 kr. Alltså en pris-

h ö j n i n g med 20 kr.

Menar du att 20 kr för skivan är för mycket eller vad är det som är problemet? Hade det varit ok för tidningen att ta bara 10 kr extra för tidning+skiva???

Obegripligt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med TS. Formuleringen

 

 

DVD på köpet

antyder att man inte behöver betala något extra för DVDn.

En neutral formulering hade varit: En DVD med program medföljer detta nummer.

Medan i själva verket tidningen med DVD kostar 20kr extra.

Men självklart är det inget olagligt i Sverige att göra så här.

 

Där faktura skojare klarar sig genom svårläst skrift om att detta är ett erbjudande.

 

Där företag som Phonera, Qall Telecom har full rätt ringa företagares privatnummer för att ge dom ett erbjudande om företagsabbonemang.

Tex Agda 82 år med 10 hektar skog. Med billigare telefonsamtal. Och 2000kr/månad i abonnemangsavgift.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/malmobolag-kritiseras-hart-for-fula-metoder

https://www.flashback.org/t748327p3

 

Träffade för några dagar sedan en "fotbollspappa" dvs hans son och min son spelade för några år sedan i samma pojkfotbollslag.

Hans son hade fått jobb på ett företag, blivit lovad 30000kr/månad 80% fast lön / 20% provision.

Jobbet innebar att ett gäng ungdomar skjutsades runt till städer i Sverige. Fick listor med adresser att ringa på hos, normalt pensionärer i 80-årsåldern.

Säljuppdraget var att sälja prenumerationer på stöd till tex "hjälpverksamheten x" på tex 100kr/månad.

Efter 2 månader hade han fått ut 4000kr.

Troligen drogs väl kostnaderna för resor och hotell av från utlovade 30000kr/månad.

Så nu skulle han stämpla igen. Pallade inte lura gamla människor längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst George M

#10 'vertpre' skrev:

"...Priset står klart och tydligt

och för DET PRISET ingår en DVD..."

*

- Att någonting ingår på köpet tolkar jag som en förmån

som exkluderar en prishöjning. Så det är alltså det

ordinarie, lägre, priset som ska gälla. Och detta är

föga 'ovidkommande'. Tack #12 'jannejanne' :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ha ett korrekt besked om formuleringen är korrekt eller inte får man vända sig till kommunens konsumentvägledare, Konsumentverket eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#10 'vertpre' skrev:

"...Priset står klart och tydligt

och för DET PRISET ingår en DVD..."

*

- Att någonting ingår på köpet tolkar jag som en förmån

som exkluderar en prishöjning. Så det är alltså det

ordinarie, lägre, priset som ska gälla. Och detta är

föga 'ovidkommande'. Tack #12 'jannejanne' :thumbsup:

Du kan tolka det hur du vill, men du kan inte påstå att PC För Alla "blåser dig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...