Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skit Windows....


kikotte

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag vakna i dag ca kl 05 så hade min dator startat om sig utan att jag har gjort något.

 

Windows 7 hade uppdatera sig för ett tag sen utan att jag visste om det och nu när jag hade vankat då hade den starta om sig och allt som jag hade öppet försvann och sånt här blir man f*n sur på Linux gör aldrig så här mot mig det är bara Windows som försöker trolla mig.

 

Det är svårt att byta till bara Linux då man inte kan köra allt i Linux ännu och vissa saker ser mycket bättre ut i Windows än vad den gör i Linux det tycker jag att det är synd.

 

Snart vågar man inte sova bara för att man är rädd att dator ska starta om sig.

 

Är det fler som råka ut på samma sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ställa in uppdateringar så att de inte är automatiska utan att du själv måste utföra dem.

Har gjort det så fort jag installera Windows. Men någon bliv fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Same here

för ett tag sedan, sätter datorn i vila som jag brukar.

 

kl 02 på natten vaknar den, installerar uppdateringar och startar om...

 

Mystiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en schemainställd-standardinställning nånstans det där med att datorn kan vakna just kl. 02

Har varit med om detta sedan Windows Vista/7 och nu 8.1

Att den dessutom sätter igång med Windows uppdatering är för mig nytt, men även detta torde att återfinnas i schemainställningrana. http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/schedule-task#1TC=windows-7

 

Själv så har jag avhjälpt problemet med att bli väckt mitt i natten:

Kontrollpanelen > System och säkerhet >  Energialternativ >  Ändra schemainställningar >  Ändra avancerade schemainställningar > expandera Strömsparläge => Inaktivera väckningstimers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ett stort problem när man måste ha datorn i samma rum som man sover i :-( Ibland tror man också att man har stängt av bildskärmen  men sen om man vaknar på natten så ser man en liten lampa som lyser på den trots allt. Då har man glömt att trycka på knappen till grenkontakten så att allt stängs av :-( 

Nu ska jag sova vidare. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator har vart i gång nu 24/7 i över en månad och runt kl 04 så starta den om sig för att den hade uppdatera. Min andra dator har nu vart i gång ett hal år utan att vart av stäng någon gång =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator har vart i gång nu 24/7 i över en månad och runt kl 04 så starta den om sig för att den hade uppdatera. Min andra dator har nu vart i gång ett hal år utan att vart av stäng någon gång =)

Får jag vara nyfiken och fråga... av dygnets 24 timmar... hur många timmar sitter du vid datorn? Eller - av veckans 168 timmar... hur många timmar sitter du framför datorn?

 

Tänker i energisparande tankar men även på grund av hårdvaran och mjukvaran i datorn. En maskin slits ju mer om den står på dygnet runt året runt än om den bara står på när den används. Tänker mig om TVn, dammsugaren eller elvispen skulle stå på dygnet runt.

 

Men jag som bor i egen fastighet kanske tänker alldeles för mycket i energi-sparar-tankar.  :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag vara nyfiken och fråga... av dygnets 24 timmar... hur många timmar sitter du vid datorn? Eller - av veckans 168 timmar... hur många timmar sitter du framför datorn?

 

Tänker i energisparande tankar men även på grund av hårdvaran och mjukvaran i datorn. En maskin slits ju mer om den står på dygnet runt året runt än om den bara står på när den används. Tänker mig om TVn, dammsugaren eller elvispen skulle stå på dygnet runt.

 

Men jag som bor i egen fastighet kanske tänker alldeles för mycket i energi-sparar-tankar.  :blush:

Sitter ca 18 timmar vare dag vid dator då jag inte har något annat att göra. Jag har även stängt av all energisparande på dator.

 

Skulle gissa att dator dra ca 200-400 Watt men andra server dator dra ca 100-200 Watt och den är på 24/7.

 

Moderkort: Asus Rampage V Extreme

Nätdel: Corsair AX 1200i 1200W

kylning: Corsair H105

Ram: Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB

CPU: Intel Core i7-5930K

SSD: Intel® SSD 530 Series 240GB

GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB

Datorlåda: Corsair 900D

 

CPU körs i 4,4 GHz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...